בעלי משרדים המעוניינים בעיצוב מחדש צריכים לשקול שיפוץ כללי. שיפוץ מבטיח יתרונות רבים עבור בעלי המשרד. הוא משפר את סביבת העבודה ומביא לעלייה במוטיבציה של העובדים. באמצעות שיפוץ ניתן לרענן את תדמית המשרד ולגייס לקוחות חדשים. שיפוץ הוא הוצאה מוכרת העולה בקנה אחד עם הצרכים של בעלי משרדים בכל רחבי הארץ. עבודות שיפוץ הן אלטרנטיבה משתלמת בהשוואה למעבר משרד או לרכישת נכס חדש.

יש כמה שלבים בתהליכי שיפוץ משרדים:

  1. הגדרת מטרות – בשלב הראשון נדרש הלקוח להגדיר את מטרות השיפוץ. יש תהליכי שיפוץ המתמקדים בעבודות כגון שיקום טיח ובטון מתפורר, החלפת אלמנטים שונים בגוף המבנה או חיפו אבן. תהליכים אחרים מאפשרים התקנת פרקטים, ניקיון ופוליש וגם חיפוי וצביעת קירות. הלקוח מכיר טוב מכל אחד אחר את מטרות השיפוץ ולכן עליו להגדיר אותן תוך התייעצות עם אנשי מקצוע.
  2. קביעת תקציב – בשלב השני ניתן לקבוע תקציב עבור השיפוץ וגם להחליט על מסגרת זמנים. יש חשיבות גדולה לעמידה בלוח הזמנים לצורך מניעת פגיעה בפעילות המשרד, העובדים, הספקים והלקוחות. אפשר לשפץ את המשרד באופן סולידי בלבד ולהתקין ריצוף חדש, אך ניתן לעצב מחדש את חלל העבודה כדי לשנות את האופי של המקום. לכל החלטה המתקבלת על ידי הלקוח יש משמעות כלכלית ומומלץ לשלב בין אסתטיות ופונקציונאליות.
  3. ישום תכנית – בשלב השלישי עוסקים אדריכלים ומעצבים ביישום המטרות של בעל המשרד על גבי תכנית שיפוץ מדויקת. השלב הזה כולל גם את העבודות המעשיות של השיפוץ והוא נמשך מספר ימים או שבועות, בהתאם למטרות שהוגדרו מראש. יישום התכנית מחייב הקפדה על תווי תקן מחמירים ושמירה על כללי הבטיחות.

דגשים לביצוע שיפוץ משרד

בעלי משרדים חוששים לעיתים מפני תהליכי שיפוץ. לא כל בעלי המשרדים יכולים להרשות לעצמם לסגור את המשרד, לשאת בהוצאות או להמר על עיצוב חדש של חלל העבודה. הדרך להתגבר על החשש היא להיעזר בדגשים מקצועיים. מומלץ להתעניין לגבי אפשרות של שיפוץ בחלקים ולהתחיל עם איזורים שאינם פוגעים בעבודה השוטפת. המלצה אחרת היא להקפיד על ביטוח העובדים מול קבלן העבודה. כדאי לפנות רק לחברות מקצועיות העוסקות בתחום השיפוצים ולא לחפש קיצורי דרך. אין טעם לשאת בהוצאות על שיפוץ משרד מבלי לוודא תוצאות ברמה הגבוהה ביותר.

התחשבו בזמן השיפוץ ונסו להביא לידי ביטוי את שגרת העבודה. שקלו שיפוץ בתקופת החגים או בשבועות בהם לא צפוי עומס מיוחד. התייעצו עם העובדים והתעניינו לגבי האופן בו השיפוץ צפוי להשפיע על פעילותו השגרתית של המשרד.