עבודת ריצוף – מקצועיות ואחריות חשובים למשטח החשוב מכולם בבית

לקביעת פגישה והצעת מחיר ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר אנחנו מבצעים את שיפוץ כללי בבית הוא בחירת קבלן שיפוצים שיבצע את עבודות הריצוף במסגרת השיפוץ.

עבודת ריצוף טומנת בחובן הרבה מאוד אחריות שכן קודם כל מי שמבצע אותן חייב לעשות הכל בצורה מדויקת מאוד. על האריחים להיות מפולסים לכל אורכה ורוחבה של הדירה.

כאשר בנוסף באזורים מסוימים הוא חייב להיות בשיפוע קל כמו למשל במקלחון או בנקודות ניקוז שונות ברחבי הבית כמו במרפסת ובנוסף אזורים בהם לא נכנס אריח בצורתו השלמה חייב להתבצע חיתוך באופן מושלם ומדויק על מנת שלא לפגום ברמת הגימור של השיפוץ והריצוף בפרט.

אם גם אתם רוצים לקבל את כל המידע לגבי עבודת ריצוף, במאמר הבא נסביר לכם מעט על עבודות ריצוף שונות, כיצד להתאים אריחים לבית ומהן העלויות שצפויות לכם.

עבודת ריצוף חיצונית בחצר
עבודת ריצוף במרפסת דירה

הדבקת רצפות במסגרת עבודות ריצוף

אחת מהטכניקות החדשות של ריצוף הבית היא הדבקת הריצוף החדש על גבי הריצוף הקיים כאשר הדבר בעיקר חוסך זמן רב וכאמור כפועל יוצא חוסך לנו גם עלויות רבות של פירוק הריצוף הישן ותהליכי פינוי אשר מייקרים את עלות העבודה בעשרות אחוזים.

כאשר אנו בוחרים להדביק את הריצוף החדש על גבי הריצוף הישן עלינו לשים לב למספר דברים. הדבר הראשון הוא צנרת הבית. אתם בטח שואלים את עצמכם למה הצנרת קשורה אל הדבקת הריצוף והתשובה לכך פשוטה למדי.

במידה והצנרת של הבית שלכם ישנה ואתם צופים שתצטרכו להחליף אותה בשנים הקרובות או אולי תהיה בה תקלה שתצריך תחזוקה אתם תאלצו להרים את שתי שכבות הריצוף, דבר שיקשה מאוד על החלפת הצנרת וגם לאחר מכן על החלפת הריצוף החדש, זאת לאחר התיקון.

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

יחד עם זאת, במידה והצנרת בבית הוחלפה לפני מספר שנים ככל הנראה תוכלו להדביק ריצוף חדש מבלי לדאוג יותר מידי אף במידה ומדובר בבניין או בית ישן שהצנרת בו ישנה מומלץ לחשוב פעמיים לפני שאתם מדביקים את הריצוף החדש על גבי הישן.

דבר נוסף שעליכם לשים לב לפני שאתם מדביקים את הריצוף החדש על פני הישן הוא הפילוס של הריצוף הקיים. לכן מומלץ מאוד להזמין את הרצף שצפוי לבצע את עבודת ההדבקה אליכם לפגישת ייעוץ לפני השיפוץ ולבדוק יחד איתו בעזרת העין המקצועית שלו אם הדבר ניתן לביצוע. במידה ונדביק ריצוף על גבי ריצוף שאינו מפולס אנו עלולים למצוא את עצמנו עם ריצוף ברמת גימור נמוכה.

ריצוף מחדש במסגרת עבודות ריצוף

אם אנחנו לא רוצים לבצע עבודות הדבקה של הריצוף החדש על גבי הריצוף הקיים נאלץ לבצע עבודה של ריצוף מחדש של הבית. ריצוף מחדש במסגרת עבודות ריצוף הבית כוללת קודם כל פירוק של הריצוף הקיים. לאחר מכן יש למלא את שטח הבית מחדש בחול ולבצע עבודת הכנה, ועל גבי החול להרכיב את הריצוף החדש.

סוגי ריצוף

במסגרת עבודות הריצוף לבית תוכלו לבחור בין ריצוף טבעי לבין ריצוף מלאכותי כאשר כיום קשת האפשרויות רחבה מאוד וכל בית יוכל לבחור את סוג הריצוף שמתאים ביותר לסגנון העיצוב שלו או לחילופין דווקא לבחור סגנון שונה שיבליט דווקא משהו אחר בסגנון העיצוב של הבית. חשוב לזכור שההבדלים בין סוגי ריצוף באים לידי ביטוי גן במחיר. לכל סוג ריצוף יש את היתרונות והחסרונות שלו כאשר ריצוף טבעי למשל יהיה מרשים ביותר וישדרג כל בית בו הוא יותקן אך הוא דורש תחזוקה שוטפת וסימני יין או קפה עלולים לדבוק בו לשנים רבות.

בנוסף בריצוף טבעי לא תמיד נוכל להשיג את כל האריחים באותו גוון בדיוק לאור העובדה שהוא טבעי ומגיע מן האדמה. ריצוף מלאכותי הוא דווקא בעל כושר ספיגה רב יותר ונוכל להוריד ממנו כמעט את כל סוגי הלכלוך ונוכל כמובן לשלוט על הגוון המדויק של כל האריחים תודות לעובדה שזהו ריצוף מלאכותי שעבר תהליכי עיבוד מתועשים. מאידך היות ומדובר בתהליך מלאכותי של ייצור הקרמיקה יש לבדוק כל אריח בנפרד שאין לו קימור או קיעור שיכול לאחר מכן להשפיע על הפילוס של המשטח.

עלויות עבודות ריצוף

עבודות ריצוף  לבית השונות עלולות להשתנות מסוג לסוג של עבודה כאשר מה שישפיע על המחיר באופן המשמעותי ביותר היא שיטת העבודה, כלומר, הדבקה או ריצוף מחדש ולאחר מכן גם הקושי והמורכבות של העבודה נכנס לידי ביטוי במחיר הסופי, כלומר כמה חיתוכים יש לבצע, האם יש מעלית לעלות את האריחים ועוד.

במידה ונרצה לבצע עבודות ריצוף בשיטת ההדבקה המחירים של ההדבקה ינועו בין 150 ש״ח לבין 180 ש״ח למ״ר כאשר המחירים אינם כוללים את האריחים כמובן אלא מבטאים רק את עלות העבודה.

במידה ונרצה לבצע עבודות ריצוף בשיטה של ריצוף מחדש העלויות ינועו בין 300 ש״ח לבין 450 ש״ח למ״ר. בסדרי גודל של העלויות הללו כלול גם פירוק של הריצוף הישן שנע בערך בין 80 ש״ח ל-100 ש״ח למ״ר. גם כאן המחירים אינם כוללים כמובן את עלות האריחים אלא מדובר אך ורק על עלות עבודות הריצוף.

רוצים לקבל מידע נוסף על עבודת ריצוף? אנחנו בעוז בנייה ושיפוצים מתמחים בכל סוגי עבודות הריצוף השונות ואנו נשמח לתת לכם ייעוץ בנוגע לריצוף הבית שלכם וגם לבצע את עבודות הריצוף השונות אותם אתם צריכים במסגרת השיפוץ שלכם. אנו מתחייבים לעבודה איכותית, ייעוץ וליווי לאורך כל התהליך, רמת גימור מושלמת ואחריות על ביצוע העבודה.

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי עבודת ריצוף

בפרוש לא. כל סוגי הריצופים המיועדים לרצפה מתאימים גם לקירות אבל לא להיפך. קרמיקות שמיועדות לקירות לא עמידות מספיק בשחיקה ובעומס שמוטל על קרמיקת רצפה. לכן התייעצו עם הקבלן או עם החנות שממנה את קונים את הקרמיקות.

לפי תקן אסור ואף עם תדרשו זאת מהקבלן אסור לו לבצע זאת. ותכלו בעתיד גם לתבוע אותו אם לא ירצף עם מרווחנים. לכן אנו לא נבצע עבודת הדבקה ללא מרווחנים.

עלות עבודת ריצוף יכולה להיות קשה להעריך מבלי לבקר באתר. אבל יש כמה כלים מקוונים שיכולים לעזור לך לקבל הערכה כמה זה יעלה. חשוב לציין שהכלים הללו אינם מדויקים ב-100%, והם יספקו רק הערכה. הדרך הטובה ביותר לקבל הערכה מדויקת היא לפנות אלינו ונשמח לסייע בהצעת מחיר אמיתית.

הדרך הטובה ביותר לדעת מתי צריך להחליף את הרצפה שלך היא לחפש את הסימנים הבאים:

– סדקים בריצוף או בחיבורים.

– רצפות לא אחידות או גליות.

– לוחות רצפה שמתחילים להירקב ולהתפרק.

– לוחות רצפה שאינם אחידים, מתעקלים למעלה או נפולים למטה.

– מראה לא עדכני או כזה שלא בטעם שלכם.

– החול מתחת לריצוף ספג מים רבים

הדרך הטובה ביותר למצוא מתקין ריצוף טוב היא לבקש המלצות מחברים ובני משפחה.

אפשרות נוספת היא לחפש ביקורות בגוגל, פיסבוק או באתר שלנו לחפש המלצות חמות מלקוחות.

בחירת חברת שיפוצים מקצועית היא לא קלה כמו שזה נשמע. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שאתה מחליט על אחד. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא עלות הריצוף כולל העבודה. חשוב למצוא איזון בין מה שאתה רוצה לבין מה שהתקציב שלך יכול להרשות לעצמך. יחד עם זה אליכם לפסול הצעות מחיר נמוכות מאוד ביחס לאחרות וכאלו שאינם מקיפות את טיב העבודה.

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!