איזה ריצוף מומלץ לבית – המדריך לבחירת הריצוף המתאים לביתכם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

איזה ריצוף מומלץ לבית המדריך לבחירה נכונה

עוז בנייה ושיפוצים, מבצעת עבודות שיפוצים מפשוטות ועד מורכבות בכל רחבי הארץ, עם ניסיון של שני דורות בחברה ומעל 40 שנות וותק כחברה בתחום. אנו דוגלים בשירות מצוין, איכות ביצוע ודיוק ברמה גבוהה, מחיר משתלם ללקוח וסיום מהיר של עבודה. 

בחברתנו תקבלו פרויקט מתחילת תכנונו ועד המפתח, משלבי ההריסה ועד הניקיון שבסופו וכל מה שבדרך. עם עוז בנייה ושיפוצים תוכלו לגלות איזה ריצוף מומלץ לבית, מהו גודל ריצוף לבית קטן, לקבל מאיתנו דוגמאות של ריצוף לבית. לבצע כל סוג של שיפוץ בבית והתאמת אריחי קרמיקה ושיטות הדבקה במחיר באיכות מקסימאלית ובמחירים המותאמים לכם ובתוצאה כפי שחלמתם. באתרנו תוכלו למצוא עוד מגוון רחב של עבודות שיפוצים ועבודות הגמר שאנו מבצעים.

מנציגי עוז בנייה ושיפוצים תקבלו לכל פנייה פגישה והצעת מחיר חינם ללא התחייבות! פשוט פנו אלינו, וקבלו הצעת צביעה משתלמת שתשדרג את ביתכם או עסקכם.

תוכן עניינים

המדריך המקיף לבחירת דגמי ריצוף לבית המושלמים בשבילכם.

כאשר אנו ממליצים ללקוחותינו על דוגמאות של ריצוף לבית, אנו קודם כל בודקים לאיזה מיקום הוא מיועד. האם הוא ריצוף חיצוני? ועדיף צבעים כהים יותר ודוגמאות ברורות יותר או  למשל בחלל רטוב לבחור ריצוף מונע החלקה R11 , להתאים ריצוף לבית גרניט פורצלן מבריק או ריצוף לבית בסגנון כפרי יותר. יתכן מאוד שדוגמאות ריצוף לבית פרטי לא יתאימו לריצוף דירה בעיר.

בנוסף רצוי לבדוק מה גודל החלל? לבחור ריצוף לבית גדול למשל ריצוף לבית 80 על 80 או יותר לעומת ריצוף לבית 60 על 60 ולא לבחור ריצוף גדול לבית קטן.

דבר נוסף שנרצה לברר האם ניתן לבצע ריצוף לבית הדבקה או בעבודה עם טיט ? ישנם מספר שאלות נוספות שנרצה לשאול למשל האם מעוניינים לרצף ריצוף לבית רטרו, ריצוף לבית דמוי בטון, ריצוף דמוי עץ לבית, ריצוף דמוי אבן לבית. האם יש שיפוע בריצוף ונרצה ריצוף מונע החלקה? מידת הלכלוך והשומנים שעלולים להידבק לדגמי ריצוף לבית השונים?

מעבר לכך שיקולי עיצוב וטעם חשובים מאוד כמו גם שיקולי התקציב לבחירת הקרמיקות מול התקציב הכללי לשיפוץ. כמובן שמומלץ להשתמש בשירותי מומחה המבין עלויות מחירים ואיכות בין סוגי הקרמיקות השונות או שתבצעו בעת בחירת ריצוף לבית השוואת מחירים בכמה חנויות או רשתות.

על כל אלו ועוד נעביר במאמר הזה מהידע שלנו.

מאמרים נוספים בנושא שיענינו אותך:

איזה ריצוף מומלץ לבית – להלן דוגמאות של ריצוף לבית

  1. גרניט פורצלן – סוג נפוץ ובעל דגמים רבים. קיימים דגמי ריצוף לבית מבריק או מט. המתאימים לעבודות פנימיות וחיצוניות כמו גם לקירות ורצפות. מתחלק לדוגמאות ריצוף לבית פורצלן לפטו או ריצוף לבית טרצו או ריצוף דמוי פרקט לבית.
  2. קרמיקה – גם כן סוג נפוץ ומגוון. ישנם דגמים רבים שאינם מתאימים לריצוף אלא רק לחיפוי קירות לכן מומלץ לוודא לפני קניה.
  3. שיש\ אבן טבעית – ריצוף אבן טבעית לבית סוגים אלו לרוב יקרים יותר ומיוחדים יותר, ישנם דגמים המתאימים לחיצוניות בלבד וישנם סוגי שיש המתאימים לפנים. חשוב לעבוד עם מלט לבן על מנת להימנע מכתמי חלודה במשטח ולברר על מידת הספיגות ללכלוך של האבן. חומר זה אינו מיועד להדבקה על משטח קיים.
  4. פרקט – מיועד לשימוש פנימי בלבד בעל יתרונות של חמימות ובהחלט מגדיר אווירה בבית. עדין מאוד ודורש תחזוקה למניעת שריטות.
  5. דקים – בגרסה החיצונית של הפרקט, מורכבים מעץ טבעי או סינטטי. בעלי יתרונות עיצוביים מול מגרעות תחזוקה קשה.
  6. ריצופים סינטטיים נוספים – ריצופים אלו מורכבים מפולימרים שונים, פחות נפוצים מהסוגים המתוארים מעל. למשל ריצוף pvc לבית.

התאמת גודל ריצוף לבית

גודל הריצוף הינו מרכיב חשוב בעיצוב הבית והחצר. ככל שנגדיל את גודל ריצוף לבית קטן כך ניצור תחושה של בית קטן ודחוס יותר, לכן ריצוף גדול לבית קטן הוא לא אופציה טובה כשם שריצוף כהה לחלל קטן הוא לא בחירה טובה. לעומת זאת ריצוף לבית גדול ואפילו ריצוף לבית מטר על מטר וגדול יותר יהיה מרשים בחללים הגדולים.

אם נדבר רגע על החיצוניות נבין שגדלי הריצוף גם כאן ישפיעו על מראה השטח כולו באותה צורה משטח קטן לא יתאים לו ריצוף גדול, אולם בהעדפה לא כדי לבחור גוונים בהירים מידי, או ריצופים בעלי טקסטורה עדינה מידי כיוון שזו שטח חיצוני הנוטה להתלכלך בתדירות גדולה ולא נרצה להשתעבד לניקוי המשטח. נרצה גם לבחור ריצוף בעל חספוס שימנע החלקה.

בחירת רצף או קבלן שיפוצים לריצוף הבית

לא משנה אם בחרתם ריצוף לבית מבריק או ריצוף טרצו לבית. האם ניישם ריצוף לבית בהדבקה או בטיט, האם זה ריצוף חוץ לבית פרטי או ריצוף לדירה מודרנית. לביצוע עבודת ריצוף מומלץ להיעזר בחברה טובה ואמינה כזו ששומרת על תקנים בעלת ידע וניסיון וכזו שתגיע כל יום לעבודה. וכן גם אחריות שנה על העבודה נדרשת לכן תבחרו בקבל בעל כתובות שתוכלו לפנות אליו אם תיווצר בעיה.

איזה ריצוף מומלץ לבית לפי תקן 2279 המדבר על מניעת החלקה

לפני שנתחיל הסבר קצר על תקן 2279 במילים פשוטות. תקן זה מגדיר רמות חספוס של אריחים ומגדיר לאלו אזורים דרוש לפי תקן זה יכולות מניעת החלקה. תקן זה נע בין R9 – ריצוף חלק בהגדרתו המתאים לרחבי הבית ל R13 בעל חספוס גס המתאים לאזורים מחליקים ולאזורי בריכות.

איזה ריצוף מתאים לבית לפי חלל:

  1. ריצוף חיצוני – אנו נעדיף ריצוף שאינו חלק אלא בעל תקן נגד החלקה R10 או R11 המיועד לשחיקה חיצונית, נעדיף גוונים כהים יותר ש"יעלימו" לכלוך. נחפש סוגי משטחים וחומרים שיוכלו לתמוך גם בנסיעת כלי רכב בחניה. בין הסוגים נמנים גרניט פורצלן מעט סוגי קרמיקות גם סוגי דקים שונים וסוגי אבני דריכה יתאימו לשטח זה. שימו לב שבאזורי בריכות נחפש ריצופים בעלי תקן R11-R13 למניעת החלקה ופציעות. אם השטח מאופיין בשיפועים חדים בעלי סכנת ההחלקה רצוי לבחור באריחים פחות חלקים שיהוו סכנה.
  2. ריצוף בחללי הבית שאינם רטובים רוב הזמן – לרוב נבחר בריצוף R9 ולא יותר כל סוגי חומרים יכולים להתאים שהשקולים הם לפי סדר זה : תקציב, הדבקה או עבודה חדשה , עיצוב וגודל, חומר. ואני יסביר. אריחים או פלטות פרקט אפשר למצוא ממחירים הזויים של 30 שקל למטר באיכות ירודה בטירוף ועד סכומים מטורפים ביותר של  מעל 600 שקל למטר שגם זה מחיר גבוהה. לכן יש צורך להתחשב בכמה השטח שיש לרצף ככול שהשטח קטן יותר כך משמעות המחיר למטר יורדת אל מול כמות גדולה ששם המחיר למטר מקפיץ את מחיר השיפוץ. וכמובן לחשוב כמה מחיר החומר מקצץ את תקציב שאר השיפוץ ההכרחי. ניתן להשיג דגמים יפיפיים ממחירי ה 60 שקל בריצוף ועד 170 שקל למטר. כך שלא בהכרח יופי השיפוץ יפגע. הדבקה או עבודה חדשה זו בחירה שמקפיצה או מורידה עלויות משמעותית עקב עלות הפירוק פינוי והחלפת החול. המשטח הקודם אינו פגום ובעל שקיעות העדיפו עבודת הדבקה. עבודת ההדבקה מורידה את גודל האריח החדש ובכל עבודה כדיי לוודא עם הקבלן האם הגודל של האריח אינו בעייתי למשטח הקיים. עיצוב וגודל הם גורמים משתנים לפי הבחירה שלכם וגודל החלל. ולבסוף החומר בסוגי הגרניט והקרמיקות חשוב לוודא שהאריח תואם למטרה שלשמה אתם רוצים אותו.
  3. ריצוף בחללים רטובים- העדפה שלנו להימנע מחומרים טבעיים שסופגים בחללים אלו במיוחד, במקומות כגון המקלחון עצמו. למשטח הרצפה מומלץ אריחים בעלי חספוס R10, כאשר בעלי הבית מבוגרים יותר, אולי שווה לבדוק אריחים בעלי רמת הגנה מהחלקה טובים יותר. הגוונים והעיצוב משתנים בהתאם לטעם: דמוי פרקט, דמוי שיש ואפילו פרקט סינטטי או למינציה. לקירות אנו מעדיפים אריחים חלקים בעלי זיגוג וברק, קלים לניקוי ומונעים סימני אבנית. כמובן שזו רק המלצה ולקוחות לא פעם אחת בחרו לפי טעם אישי.
 
איזה ריצוף מומלץ לבית המדריך לבחירה נכונה

הגדרות נוספות שחשוב לדעת בעת בחירת ריצוף לבית

  1. לפי תקן שמחייב כל קבלן כל אריח צריך פוגה של 3 מ"מ לפחות כאשר בריצוף חיצוני זה אף יותר.
  2. בעת חיפוי קירות בקרמיקה יש להשאיר מרווח של 3 מ"מ בין הרצפה לתקרה שיאפשר החדרת חומר מילוי גמיש לאיטום.
  3. בחרתם לחפות בפרקט את הבית או החדרים מומלץ ביותר למרוח אותו בלכה שתגן אליו מהרגע הראשון ואף לחדשו כל שנה בעלות נמוכה מעוד ומשתלמת.
  4. דק חיצוני מחייב עבודה מקצועית ביותר. תמיכות מבוטנות ומרוחות בזפת, מרווחים בין הפלטות לפי הגדרות היבואן לאפשר התרחבות, עבודה עם עץ איכותי ומחוטא.
  5. ריצוף אבן טבעית לבית יתכן ויידרש מכם לבצע שכבות הגנה על הריצוף למנוע היספגות אבנית וכתמים ויצירת נקודות חלודה בריצוף.

ריצוף לבית בזול

ישנם סוגי ריצוף לבית בדוגמאות: ריצוף לבית דמוי פרקט, ריצוף לבית דמוי בטון, ריצוף דמוי עץ לבית, ריצוף דמוי אבן לבית, ריצוף לבית אפור או שחור. ובגדלי ריצוף לבית 60 על 60 במחיר זול ומשתלם לא חייבים לבזבז את רוב תקציב השיפוץ על קרמיקות סופר יקרות שימנעו מכם להשלים שיפוצים נדרשים ורצויים אחרים.

חברת עוז בנייה ושיפוצים ממליצה: איזה ריצוף מומלץ לבית

לסיכום בשיפוץ כל אחד יכול לעשות כרצונו, אפילו בחירות הנוגדות לפעמים את המלצות הקבלן (למעט התקנים). המלצותינו החמות הן להתייעץ איתנו בכל בחירה ואף אנו נוהגים לשלב את תהליך הקנייה דרכנו בין עם זה הצגת דגמי אריחים בביתכם או סיכום על פגישה אצל ספקים אמינים שאנו עובדים איתם. אנו נייעץ לכם במקום לפי כל העקרונות שרשמנו במאמר זה על איזה ריצוף מומלץ לבית. מעוניינים בעוד מידע או הצעת מחיר, פנו אלינו דרך האתר או התקשרו ונשמח לסייע ללא התחייבות. 

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

Picture of ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי עבודת ריצוף

ריצוף דירה מושפע מגודלה, האם מדביקים או מחליפים והאם ישנם חפצים בדירה. ריצוף דירה ריקה ללא התחשבות בעבודות אחרות ייקח בין ימים ספורים לשבוע  בהדבקה, כאשר ניתן לגור באזורים בבית בתקופה. החלפת ריצוף תחייב כבר תקופה ארוכה יותר של שבועיים עד חודש ולא ניתן לגור בדירה בזמן זה.

כאשר מחפשים ריצוף מונע החלקה לפני  בחירת גוון או עיצוב אנו נסתכל על הסימון אותו הריצוף נושא. כל ריצוף מיוצר ברמת חספוס נגד החלקה שונה. הרמה הסטנדרטית היא R 9  כאשר R 10 זו הרמה המינימלית נגד החלקה המתאימה לבית, למקומות ציבוריים דרושה רמה גבוהה יותר. הרמה המקסימאלית היא R 13.

 

אכן ריצוף גדול מקטין את מראה הבית בגלל כמות מעטה של חריצים שיוצרים אשליה בעין האנושית של חלל קטן. ברוב הדירות כיום המגמה ללכת על ריצוף 60X60. עוד מידה הנפוצה מעל זה 80X80 עם כי הרבה פחות. כל מידה מעל זו ראוי שתבחנו האם זה ממש לא מחמיא לבית או אולי באמת זה יתאים.

להדבקת ריצוף קימיים הרבה יתרונות לצד חסרונות ספורים, בין ההיתרונות: מהירות עבודה, חיסכון בפינוי ריצוף וחול ישנים, עבודת הדבקה זולה יותר.

לפי תקן אסור ואף עם תדרשו זאת מהקבלן אסור לו לבצע זאת. ותכלו בעתיד גם לתבוע אותו אם לא ירצף עם מרווחנים.

בפרוש לא. כל סוגי הריצופים המיועדים לרצפה מתאימים גם לקירות אבל לא להיפך. קרמיקות שמיועדות לקירות לא עמידות מספיק בשחיקה ובעומס שמוטל על קרמיקת רצפה.

שתף ב:

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!