כיצד לבחור פרקט לבית ? המדריך לבחירה נכונה

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

כיצד לבחור פרקט לבית מדריך לבחירת פרקט לחדרים

עוז בנייה ושיפוצים, מבצעת עבודות שיפוצים מפשוטות ועד מורכבות בכל רחבי הארץ, עם ניסיון של שני דורות בחברה ומעל 40 שנות וותק כחברה בתחום. אנו דוגלים בשירות מצוין, איכות ביצוע ודיוק ברמה גבוהה, מחיר משתלם ללקוח וסיום מהיר של עבודה. 

בחברתנו תקבלו פרויקט מתחילת תכנונו ועד המפתח, משלבי ההריסה ועד הניקיון שבסופו וכל מה שבדרך. עם עוז בנייה ושיפוצים תוכלו לבצע התקנת פרקטים מכלל הסוגים הטקסטורות והחומרים באיכות מקסימאלית ובמחירים המותאמים לכם ובתוצאה כפי שחלמתם. באתרנו תוכלו למצוא עוד מגוון רחב של עבודות שיפוצים ועבודות הגמר שאנו מבצעים.

מנציגי עוז בנייה ושיפוצים תקבלו לכל פנייה פגישה והצעת מחיר חינם ללא התחייבות! פשוט פנו אלינו, וקבלו הצעה המותאמת לבקשתכם כזו המשתלמת לכם ותשדרג את ביתכם או עסקכם.

תוכן עניינים

כיצד לבחור פרקט לבית או לעסק? מלבד צבעים וטקסטורות ישנם שיקולים נוספים בררו בחברתנו עליהם

ישראלים רבים המבצעים בביתם שיפוץ נקודתי או כללי בוחרים לשלב בו רצפת פרקט. לא רק שהפרקט מוסיף חמימות ונעימות ייחודיות, הוא גם משדרג את המראה העיצובי והופך את החלל ליוקרתי ואלגנטי. לרצפת פרקט יתרונות רבים הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הפרקטי. כדי שנוכל ליהנות משמירה על הפרקט לאורך שנים, חשוב להבין כיצד לבחור פרקט לבית ולעסק ולהכיר קצת את התחום לעומק. כמובן, שקבלן שיפוצים בעל הניסיון והידע המתאים יוכל להכווין אתכם ולסייע לכם בבחירת הפרקט המושלם לצרכים שלכם.

מאמרים נוספים בנושא שיענינו אותך:

העקרונות המנחים אותנו כיצד לבחור פרקט לבית :

לכל סוג יש יתרונות וחסרונות הן בהיבט הפרקטי והן בהיבט העיצובי וכמובן בעלויות. את בחירת הפרקט יש לעשות בהתאם לסגנון העיצובי המועדף, אורח החיים בביתנו וכמובן התקציב שברשותנו.

קיימים שני סוגים עיקריים של פרקט:

פרקט עץ 

פרקט העץ האיכותי ביותר אך גם היקר ביותר עשוי מעץ מלא. הגרסה הפופולארית ביותר נקראית פרקט דו שכבתי ובו השכבה העליונה עשויה עץ מלא, לרוב זה יהיה עץ אלון והתחתונה מעץ מעורב בשילוב דבק ונסורת.

פרקט העץ מגיע באופציות לגימור בלכה בעלת המראה המבריק או בשמן המעניק לעץ את המראה המט. היתרונות של פרקט העץ באים לידי ביטוי במראה החם שלו, בטבעיות ובאצילות, במגע הנעים שלו שכן עץ הוא חומר המבודד הן מפני חום והן מפני קור.

עמידותו של פרקט עץ מלא

בנוסף, פרקט עץ מלא או פרקט דו שכבתי נחשב לעמיד מאוד לאורך השנים משום שאנו יכולים לחדש אותו, ללטש ולצבוע אותו בכל עת. בואו לא נשכח! העץ הוא חומר חי ונושם המשתנה עם הבית לאורך השנים. לעומת זאת, העץ נחשב לחומר רגיש לשריטות וכתמים, לא כל כך פשוט לנקות אותו בעיקר שמדובר בכתמים עקשניים, התחזוקה שלו יקרה, משום שיש צורך לבצע תחזוקה של שכבת הלכה או השמן אחת לכמה שנים ועלותו כאמור, גבוהה עד מאוד. 

כמובן שאם אתם מתכננים לשלב בביתכם רצפה שתתאים לאורך שנים רבות, פרקט העץ נחשב לעמיד ולמשתלם ביותר.

פרקט למינציה

בשונה מפרקט העץ, פרקט הלמינציה הוא האופציה התעשייתית והוא מורכב מלוח HDR. מדובר למעשה בתערובת של סיבים דחוסים המעורבים בדבקים וחומרים שונים שבעצם מעניקים לו את החוזק והעמידות שלו. מעל הלוח יש הדפס שמחקה את המרקם של העץ הקיים בשלל גוונים ודגמים.  על ההדפס, קיימת שכבה נוספת של ציפוי ניילון שמעניקה לו את שמו – פרקט למינציה. מדובר בפרקט הנפוץ ביותר בישראל ולמרות שמדובר בהליך תעשייתי מעובד, כבודו במקומו מונח.

פרקט למינציה – יתרונות מול חסרונות

יתרונותיו באים לידי ביטוי בעובדה שהוא עמיד מאוד בפני שריטות וכתמים, הוא דורש תחזוקה בסיסית בלבד באמצעות מטלית לחה. בנוסף מחירו זול בעשרות אחוזים בהשוואה לפרקט עץ.

יחד עם זאת, גם לפרקט הלמינציה יש רגישות גבוהה למים, למרות שיש לכך פתרונות בדמות פרקט למינציה דור 2. הבעיה העיקרית עם פרקט למינציה שגם אם נבחר באופציה האיכותית ביותר, השחיקה שלו תהיה בלתי הפיכה ותוך 10-20 שנה נהיה חייבים להחליפו. ההמלצה היא לרכוש פרקט למינציה באיכות גבוהה המיוצר באירופה למשל ופחות כדאי להשקיע באלו המיוצרים בסין או במזרח הרחוק. נקודה לא פחות חשובה שכדאי לשים אליה לב היא כל נושא השחיקה. על פרקט הלמינציה להיות בדרגת שחיקה שבין  ac3-ac5. למרחב הביתי ac4  בהחלט עושה עבודה מצוינת, גם אם מדובר בבית עם ילדים שובבים במיוחד. לחללים מרובי לחות כמו מרתפים, מטבחים ואמבטיות כדאי לבחור בפרקט למינציה פולימרי בדרגת שחיקה ac5.

פרקט לבית – עלויות

המחירים לפרקט למינציה נע בין 50-60 שקלים למטר מרובע, לא כולל התקנה. המחירים לפרקט עץ נע בין 170-250 שקלים למטר מרובע כולל התקנה צפה או התקנה בהדבקה.

לפרטים נוספים כיצד לבחור פרקט לבית ולעסק והתקנת פרקט צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בכל השלבים משלב הייעוץ, דרך שלב הבחירה ועד של ההתקנה.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי ריצוף

ריצוף דירה מושפע מגודלה, האם מדביקים או מחליפים והאם ישנם חפצים בדירה. ריצוף דירה ריקה ללא התחשבות בעבודות אחרות ייקח בין ימים ספורים לשבוע  בהדבקה, כאשר ניתן לגור באזורים בבית בתקופה. החלפת ריצוף תחייב כבר תקופה ארוכה יותר של שבועיים עד חודש ולא ניתן לגור בדירה בזמן זה.

כאשר מחפשים ריצוף מונע החלקה לפני  בחירת גוון או עיצוב אנו נסתכל על הסימון אותו הריצוף נושא. כל ריצוף מיוצר ברמת חספוס נגד החלקה שונה. הרמה הסטנדרטית היא R 9  כאשר R 10 זו הרמה המינימלית נגד החלקה המתאימה לבית, למקומות ציבוריים דרושה רמה גבוהה יותר. הרמה המקסימאלית היא R 13.

 

אכן ריצוף גדול מקטין את מראה הבית בגלל כמות מעטה של חריצים שיוצרים אשליה בעין האנושית של חלל קטן. ברוב הדירות כיום המגמה ללכת על ריצוף 60X60. עוד מידה הנפוצה מעל זה 80X80 עם כי הרבה פחות. כל מידה מעל זו ראוי שתבחנו האם זה ממש לא מחמיא לבית או אולי באמת זה יתאים.

להדבקת ריצוף קימיים הרבה יתרונות לצד חסרונות ספורים, בין ההיתרונות: מהירות עבודה, חיסכון בפינוי ריצוף וחול ישנים, עבודת הדבקה זולה יותר.

קיימים מקדחים מיוחדים לקדיחה בקרמיקה, שיש וגרניט פורצלן. מקדחים רגילים יגרמו אולי לפיצוץ וסדיקת הריצוף. לכן מומלץ להשקיע במקדחים מותאמים. ועוד טיפ חשוב הקפידו לקררם במים כל מספר שניות.

לפי תקן אסור ואף עם תדרשו זאת מהקבלן אסור לו לבצע זאת. ותכלו בעתיד גם לתבוע אותו אם לא ירצף עם מרווחנים.

בפרוש לא. כל סוגי הריצופים המיועדים לרצפה מתאימים גם לקירות אבל לא להיפך. קרמיקות שמיועדות לקירות לא עמידות מספיק בשחיקה ובעומס שמוטל על קרמיקת רצפה.

פוגות הם החריצים בין המרצפות שאותם ממלאים ברובע. הפוגות נועדו לתת לקרמיקה שהיא חומר קשה מקום להתפשט עליו מבלי לפגוע ולסדוק את הריצוף ליד. במקסימום תקנו רובע אחת לשנה.

מבחינה כלכלית אין שאלה בכלל. בהדבקה נחסכים עלויות פירוק הריצוף והפינוי והחלפת החול בבית. הסיבות שבכל זאת יצדיקו החלפת ריצוף הינן: הבית מוצף במים מתחת לריצוף. הריצוף שקוע ובולט בקטעים רבים ולא ניתן להדביק ריצוף חדש על משטח עקום. כמובן שבאמבטיות וחדרי שירותים תמיד נעדיף להחליף כיוון שיש צורך לבצע עבודות אינסטלציה מתחת לריצוף.

מבחינתכם אין הרבה הבדל. ההבדל נעוץ רק שכבת בסיס של הריצוף, בגרניט פורצלן הבסיס נאפה בחום גבוהה יותר ולפיכך הריצוף קשה יותר. לאחר התקנה אין הרבה הבדל ביניהם. רוב דגמי הגרניט פורצלן מתאימים לרצפה בעוד חלק מדגמי הקרמיקה לא מתאימים לרצפה רק לקירות.

הדבקת ריצוף בדירה לוקחת ללא העבודות מסביב כמעט שבוע. אולם עבודת הדבקה קשורה עוד מספר עבודות שיעריכו את זמן העבודה.

ברוב המקרים נקודת ההתחלה היא הכניסה לבית. במקרים מסוימים אנו מתחילים ריצוף לפי תכנון מוקדם כזה המשפר את מראה הבית.

הדבקת ריצוף זהו תהליך, המיתר את הצורך לפרק ולהוציא את הריצוף הישן והחול מתחתיו. הדבקת הריצוף מתבססת על הריצוף הישן. ואיכותה קשורה למצב השכבה שמתחת.

בחירת קרמיקה צריכה להתבצע לפי:

  1. טעם אישי
  2. התאמה לצבעים אחרים
  3. נוחות ניקוי ותחזוקה
  4. חוזק והתאמה למשטח
  5. עמידות נגד החלקה במקומות שצריך
שתף ב:

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!