שיפוץ בית ישן – גם ישן אפשר להפוך לחדש כדאי לבדוק עלויות

לקביעת פגישה והצעת מחיר ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

כאשר אנו רוכשים בית ישן או מקבלים בירושה דירה ישנה ואנו רוצים לעבור להתגורר בה או אפילו להשכיר אותה, ברוב המוחלט של המקרים יש צורך בתהליך שיפוץ כללי מעמיק, במיוחד אם אנחנו רוצים לעבור לגור באותו בית.

 לכן דרוש לנו קבלן שיפוצים בעל המלצות.

כחלק משיפוץ של בית ישן עלינו לבצע התאמות רבות ולבצע שדרוגים רבים על מנת שהבית יהיה מתאים למגורים בצורה נוחה אך מעבר לכך על מנת שנוכל למקסם את החלל של הדירה בצורה המיטבית עבורנו,

 וליהנות מבית מעוצב אך במקביל גם מבית שבנוי בצורה נוחה עם חלוקה מיטבית של כל חלל ברחבי הבית.

שיפוץ בית ישן לפני תהליך השיפוץ
שיפוץ בית ישן לאחר צביעה חיצונית

ישנם שיקולים רבים כאשר אנו פונים לנתיב של שיפוץ בית ועלינו לשים לב למספר רב של דברים ולכן מומלץ לשכור את שירותיו של אדריכל וקבלן מקצועי כאשר אנחנו עושים זאת.

את האדריכל מומלץ לשכור לטובת מיקסום שטח הדירה ושל החללים בבית וקבלן מקצועי בעל ניסיון בשיפוץ דירות ישנות על מנת שתדעו שמי שעושה את שיפוץ הדירה שלכם הוא בעל ניסיון בשיפוץ בתים ישנים ושל כל מה שמשתמע מכך.

אנחנו בעוז בנייה ושיפוצים כבר שיפצנו מאות בתים ישנים וצברנו ניסיון רב בתכנון השיפוץ כמו גם בהליך השיפוץ עצמו שיהיה מהיר, יעיל אך איכותי ומקצועי. במאמר הבא נתן לכם מספר טיפים על שיפוץ בית ישן, למה יש לשים לב לפני ותוך כדי השיפוץ ומהם סדרי הגודל של עלויות שיפוץ שכזה.

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

איך מתחילים שיפוץ בית ?

אז לשיפוץ בית ישן אנחנו צריכים לבוא מוכנים לאור כל ההיבטים שציינו קודם לכן ולאור העובדה שהבית הוא ישן ועל מנת לנוכל לחיות בו לאורך שנים מבלי לבצע שיפוץ נוסף עלינו לדאוג שתהליך השיפוץ יהיה יסודי. את תהליך השיפוץ יחל האדריכל אותו בחרנו לטובת ביצוע הפרויקט שהשבר המרכזי שעליו לעשות הוא לראות איך נמקסם את חלל הבית, במיוחד אם מדובר בבית קטן יחסית בו כל מ״ר יכול לעשות שינוי.

את התהליך הזה יבצע האדריכל בצמוד לתוכניות המקוריות של הדירה ובאמצעותן הוא יראה איזה קירות ניתן לשבור ברחבי הבית ובכך לפתוח את הדירה מעט יותר היות ובדירות רבות שנבנו פעם ישנם קירות התוחמים בין הסלון והמטבח למשל או קירות של מסדרונות שניתן לשבור ובכך להפוך את הדירה למרווחת ונעימה יותר.

לאחר שבחרנו אדריכל ויש לנו תוכניות לשיפוץ הבית מה שעלינו לעשות הוא לבחור קבלן כאשר כפי שציינו המטרה היא לבחור קבלן שמתמחה בשיפוץ דירות ישנות והתנסה בזאת בעבר. קיים יתרון רב לבחירת קבלן המאגד תחת קורת גג אחת את כל שירותי הבניה והשיפוצים!

בנוסף, מומלץ לבקש מאותו קבלן המלצות של דירות ישנות אותן הוא שיפץ כאשר מעבר לשיחה עם בעל הדירה מומלץ גם לנסות לתאם ביקור ולראות את רמת הגימור אליה מגיע אותו קבלן. בנוסף כדאי לראות דירות שאת השיפוץ שלהם סיים הקבלן לפני כשנה ומעלה על מנת שתוכלו לקבל אינדיקציה על רמת העבודה והגימור, דבר שלא תוכלו לראות בשיפוץ שהסתיים לפני זמן קצר היות ולא היה לדירה זמן לצבור בלאי.

שיפוץ חדר האמבטיה במסגרת שיפוץ בית ישן

אחד הדברים החשובים ביותר בשיפוץ בית ישן הוא דווקא שיפוץ חדר האמבטיה. במקרים רבים חדרי אמבטיה של בתים ישנים אינם מתכוננים בצורה מיטבית ויש בהם אמבטיה שתופסת מקום רב וביחד עם קרמיקה מיושנת וכיור ישן חדר האמבטיה הופך לאחד החדרים שחייב מייקאובר רציני. אחד הדברים היותר נפוצים בשיפוץ חדר אמבטיה של בית ישן הוא החלפת האמבטיה במקלחון. הדבר יוצר קודם אפקט של חדר אמבטיה גדול יותר ופתוח יותר אך מעבר לכך הוא נותן לנו מרווח רב יותר כאשר אנחנו מתקלחים במקלחון לעומת האמבטיה. מעבר למקלחון גם החלפת האסלה הקיימת באסלה סמויה תלויה כאשר הניאגרה מוסתרת בקיר גבס קטן יוסיפו הרבה מאוד לעיצוב הנקי של חדר האמבטיה שלכם. גם הקוסמטיקה של חדר האמבטיה חשובה מאוד ועליכם ליצור שם תחושה נעימה ומזמינה על ידי חיפוי קרמיקה לכל החדר בהתאם לקו העיצובי של שאר חלקי הבית.

החלפת הצנרת במסגרת שיפוץ בית ישן

אחד הדברים החשובים ביותר שמומלץ לבצע במסגרת שיפוץ בית ישן הוא החלפת הצנרת וכלל האינסטלציה בבית. הסיבה המרכזית שבגינה כדאי לנו לבצע את החלפת הצנרת כחלק מהשיפוץ היא לאור העובדה שאם אנו כבר מבצעים שיפוץ מקיף בבית שלנו, שחלק מאותו שיפוץ כולל הרמה של הרצפה אז כדאי גם להחליף את הצנרת שלעיתים לא הוחלפה עשרות שנים ובמקרים מסויים לא הוחלפה מאז בניית הבניין. החלפת הצנרת הישנה באחת חדשה מבטיחה לנו עוד שנים רבות של מערכת אינסטלציה שתעבור בבית שלנו בצורה חלקה בניגוד למצב בו אנו מסתמכים על הצנרת השינה ולא מחליפים אותה במהלך השיפוץ, מה שיכול לגרום לכך שנצטרך להחליפה בעוד מספר שנים ושוב להרים את רוב הבית.

החלפת תשתית החשמל במסגרת שיפוץ בית ישן

ברוב המוחלט של המקרים כאשר אנו נתקלים במערכת החשמל של בית ישן מדובר במערכת חד פאזי עם לוח חשמל מיושן. שיפוץ בית ישן ושדרוגו היא הזדמנות נפלאה לשדרג גם את תשתית החשמל של הבית, להחליף את לוח החשמל, לשדרג את הבית למערכת תלת פאזי ולשנות את כל מפת השקעים של הבית בהתאם לשיפוץ אותו אנו מתכננים.

החלפת המטבח במסגרת שיפוץ בית 

דבר נוסף שחשוב מאוד להחליף הוא את המטבח כולו כאשר ברוב המוחלט של המקרים יהיה מדובר במטבח ישן ומתפרק שנבנה לפני שנים רבות ואינו יתאים לבית שאנו רוצים לראות לאחר השיפוץ. קודם כל עלינו לתכנן ביחד עם האדריכל כיצד יראה המטבח וכמה מקום הוא יתפוס מהבית שלנו לאחר כל השינויים שנעשה. מומלץ להשתמש בקיר בצורת האות ר׳ ועליו לתכנן את המטבח על מנת לחסוך במקום. דבר הסוף שניתן לעשות במסגרת שיפוץ המטבח הוא תכנון איזור שולחן האוכל כחלק מאיזור המטבח על ידי יצירת אי או בר שיוצא מאחד מחלקיו של המטבח.

עלות שיפוץ בית ישן ?

עלות של שיפוץ בית תהיה כמובן מעט גבוהה יותר מעלות שיפוץ של בית חדש יחסית לאור כל אותם דברים שציינו קודם לכן שיש להחליף אותם או לשדרג אותם במסגרת השיפוץ והם כאמור מקפיצים את העלויות של השיפוץ כמו החלפת צנרת או החלפת תשתית החשמל. התקנת צנרת חדשה תעלה לנו בין 500 ש״ח ל-1500 ש״ח למ״ר לפירוק והנחת הצנרת כאשר כל נקודת מים תעלה לנו כ-1600 ש״ח נוספים.

החלפת לוח החשמל בדירה שלנו ומעבר לתלת פאזי יעלה לנו בין 4000 ש״ח ל-6000 ש״ח לא כולל התשלום לחברת החשמל בגין המעבר לתלת פאזי. בנוסף כל נקודת חשמל נוספת אותה נרצה להתקין בבית שלנו תעלה לנו בין 300 ש״ח ל-400 ש״ח. המחיר של שיפוץ חדר האמבטיה לדוגמא על פי המפרט שציינו קודם לכן הכולל את החלפת המקלחון, האסלה וחיפוי הקרמיקה ינוע בין 8000 ש״ח ל-20000 ש״ח כאשר המחיר תלוי ברמת הגימור בה אנו מעוניינים, איכות הכלים הסניטריים אותם נבחר, הקרמיקה וכמובן עם מדובר באסלה סמויה המצריכה עבודות גבס או באסלה עם ניאגרה רגילה.

לפרטים נוספים אודות שיפוץ בית או דירה ישנה, צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם מענה מלא לכל השאלות. בנוסף, הצוות שלנו ישמח להגיע לראות את הנכס, להבין ביחד אתכם את הליך השיפוץ, לבנות ביחד תקציב כאשר פגישת הייעוץ איננה תעלה לכם אפילו אגורה

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

צפו במחירוני השיפוצים של חברת עוז בנייה ושיפוצים לשנת 2021

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי שיפוץ בתים

שיפוץ בבית פרטי משתנה בין בית לבית. כאשר כל פרויקט נבדל בהיקף השיפוץ ובאזורים בהם אנו מטפלים. שיפוץ מקיף לבית פרטי לרוב אורך כחודשיים, כאשר מוסיפים גם טיפול מקיף לבית חיצוני ועיצוב הגינה התווסף לפחות עוד חודש עבודה.

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!