איטום גגות בטון – הדרך לשמור על הנכס שלכם

לקביעת פגישה והצעת מחיר ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מערכת האיטום בגג משפיעה באופן ישיר על איכות חיינו ועל הדרך שבה נצטרך לתחזק את גג ביתנו במרוצת השנים הבאות.

אחד הדברים הכי חשובים כאשר מבצעים כל אחד מסוגי עבודת איטום באופן כללי וסוגי איטום גגות באופן ספציפי הם החומרים שבהם אנו בוחרים להשתמש.

חייבת להיות התאמה מלאה למאפיינים כמו סוג הגג, חומרי האיטום שכבר יושמו עליו, רמת המורכבות לעבודה על הגג וכמובן מזג האוויר בזמן העבודה.

חברת עוז בנייה ושיפוצים מתמחה בכל סוגי עבודות האיטום עם דגש על התאמת החומרים לאופי הגג, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, איכות והקפדה על רמת גימור סופר גבוהה.

איטום גגות בטון מריחת זפת קר
איטום גגות בטון תהליך הלבנת גג

מדוע מבצעים איטום גגות בטון?

תהליך האיטום נעשה במטרה למנוע נזילות הנוצרות כתוצאה מחדירה של מי גשמים, בעיקר בעונת החורף.
כל סדק או חריץ ולו הקטן ביותר יכול להוביל לחדירה של מים מהגג. הכנת הגג בזמן תסייע להגן עלינו בעונת החורף הגשומה ותמנע היווצרות של רטיבות ונזילות בפנים הבית.

מתי מומלץ לבצע איטום גג בטון חשוף ?

מומלץ מאוד לבצע את תהליך איטום בטון הרבה לפני שהחורף מגיע.
ביצוע העבודות אחרי שכבר ירדו גשמים פוגע באיכות העבודה. ואף יכול לקלקלה.

לכן, הטיפ שלנו הוא לבצע את האיטום מיד עם סיומה של עונת החורף או לכל המאוחר עם הגעת הסתיו לפני הגשם הראשון.

גג דולף, גג בעייתי התקשרו עכשיו וקבלו ייעוץ מקצועי חינם !!! לפתרון הבעיה.

איטום גגות בטון הוא לא עוד פרויקט שנוכל לזנוח ולדחות למועד מאוחר יותר, ככל שנזנח ונדחה כך איכות חיינו תרד, הנזק יגדל ויתרחב והפתרון יעלה משמעותית יותר כסף.

הנזק שחדירת מים שלא טופלה יכולה לגרום:

הופעת עובש המסכן את הבריאות ונחשב למפגע אסתטי ותברואתי ברחבי הבית.
פגיעה בברזלי הבטון והיווצרות קורוזיה אשר תגרום לנזקי טיח נופל.
קילוף ונפילה של חלקי צבע ויצירת כתמים.

מתי מומלץ לבצע תיקון גגות בטון?

מומלץ מאוד לבצע את תהליך האיטום הרבה לפני שהחורף מגיע. ביצוע העבודות אחרי שכבר ירדו גשמים פוגע באיכות העבודה. לכן, הטיפ שלנו הוא לבצע את האיטום מיד עם סיומה של עונת החורף לאחר כמה ימים טובים וחמים או לכל המאוחר עם הגעת הסתיו לפני הגשם הראשון.

מומלץ בנוסף להשקיע בהסרת כלל הלכלוכים, מתקני מזגנים ישנים או כל דבר אשר אינו הכרחי על שטח הגג. בתהליך זה אף נדאג לשטוף את הגג בלחץ מים בכדי להסיר את המלחים והאבק והשכבות הרופפות המצויות. וכל זה כדי שכל השכבות הרופפות האבק והמלחים לא יחלישו ואף יתקפו את שכבת האיטום החדשה מלמטה.

איך לבחור את סוגי איטום גגות המתאימים?

ראשית כל חשוב לבחור בקבלן איטום מקצוען שמבין בתחום וידע לתת פתרון מדויק לבעיה. חוסר ידע הוא אחת הבעיות המרכזיות שמובילה בסופו של דבר לחוסר דיוק וליקויים בהמשך. יש כמה דגשים מרכזיים שעל פיהם ניתן יהיה לקבוע את תהליך האיטום.

איזה חומר איטום גגות בטון קיים על הגג?

אין אפשרות לאטום גג בכל חומר משום שיש חומרים שלא נקשרים אחד לשני. למשל, ניתן ליישם יריעות ביטומניות רק על גבי גגות שנמרחו בזפת או על גגות שלא עברו אף תהליך הלבנה לפני כן ללא טיפול הסרה נוסף

מריחת זפת קר לפני יריעות ביטומאניות

הכנת הגג לאיטום

יש לוודא כי הגג מוכן לאיטום. עלינו לנקות את הגג, להסיר שאריות של חומרי איטום קודמים, להרים דודים, מרזבים ומזגנים. ביצוע איטום על גג שאינו נקי מוביל להיווצרות של חורים, בועות וסדקים. עבודת הכנה יסודית היא המפתח לאיטום מקצועי.

מה משפיע על מחיר איטום גגות בטון?

החומרים, השיטה, המורכבות וכמובן רמת הניסיון והמקצועיות של הקבלן.

בחירת החומרים- נעשית בהתאם לתשתית הגג.

קיימים ארבעה סוגים של חומרים לאיטום גגות בטון : ביטומנים, פולימריים, אקריליים וזפת. ההבדלים בין החומרים באים לידי ביטוי בתהליך הייבוש, ביכולת הבידוד וברמת העמידות שלהם.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות
השיטה היעילה ביותר היום. יריעות אלו עמידות לאורך שנים ומחזיקות מעמד בטמפרטורות קיצוניות. אין צורך בתהליכי תחזוקה או ביצוע הלבנה של הגג. חשוב לוודא כי הן עומדות בתו תקן. לפני יישומן יש להכין את הגג ולעשות שימוש בחומר הנקרא ״בטקס״.

יריעות ביטומניות- יתרונות מול חסרונות

  1. יקרה בהשוואה לשיטות אחרות
  2. מתאימה רק לגגות שלא עברו תהליך איטום או כאלה הנאטמו בזפת
  3. קשה ליישום בגגות עליהם עצמים בולטים
  4. מתאים בעיקר לגגות בטון
  5. מצריכה שכבת בסיס של זפת

יש סוגים שונים של יריעות ביטומניות

  1. יריעת APP- מתאימה לגגות החשופים בקביעות לשמש
  2. יריעת SBS- עמידה לקור קיצוני

איטום בזפת- יתרונות מול חסרונות

שיטה מסורתית ומיושנת אך עדיין משתמשים בה משום שהיא יעילה. מתאימה לגגות עם הרבה עצמים בולטים. פחות עמידה בהשוואה ליריעות ביטומניות אך זולה בהרבה.
שתי השיטות הללו כוללות כמה שלבים ביניהם שלבי ניקוי והכנה, הכנת שיפועי בטון, גילופים, תיקון סדקים, יישום חומרים וגימור.

חומרים אקריליים ופולמרים-

מתאימים לגגות עם ניקוז איכותי ומדויק. החומרים האקריליים הנפוצים ביותר הם פוליגג ואקרילפז. במצבים של אילוצים בשל מבנה הגג ניתן להשתמש ביריעות מסוג PVC או EPDM ללא הדבקה, אלא כשכבת כיסוי. חומרים אלו מיועדים יותר להורדת החום במבנה עקב הלבנת הגג ולתיקון בעיות שנוצרו בשכבות עמידות יותר בעלות פחותה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על איטום גגות בטון? צרו איתנו קשר באתר ונשמח לענות לכם על כל שאלה, להגיע לפגישה ולתת הצעת מחיר חינם.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

שאלות ותשובות בנושא איטום במהלך עבודות שיפוצים

גג בטון פגיע למזגי מזג אוויר, פגיע בעת העלאת חפצים על הגג או בעת עבודת בעלי מקצוע. תחזוקה ובירות שוטפת על גג הבטון שלכם מבטיחה: הימנעות מנזקים מחמירים בקירות הפנים והחוץ כתוצאה מנזילה בגג, מניעה מפגיעה בתקרה. שמירה על החוזק המבני של יציקות הבטון בביתכם. מונעת נזקי רטיבות ועובש. כנסו לאתר וגלו איך מבצעים איטום גגות בטון.

לא תמיד נכון לבחור בהלבנת הגג לבדה ולפעמים לא צריך יותר מזה. איטום גג ביריעות או במריחת זפת הינה בסיס נדרש והכרחי לגגות בטון בבנייה פרטית ואף בבניני מגורים. הלבנה בחומרים השונים מועילה בעת פתרון בעיות שלאחר יישום זפת או יריעות ביטומאניות. לפרטים נוספים כנסו ל- איטום גגות בטון באתר עוז בנייה ושיפוצים

מריחת חומר הלבנה תורמת בהורדת הטמפרטורה בבית, והחזרת קרינת השמש מהמבנה. הלבנה מתאימה גם בצביעת חלקי הקירות ותורמת לאיטום גגות בטון.

פסולת המצויה על גג הבטון שלנו לא מועילה בשום צורה. להיפך ככול שיש יותר חפצים או פסולת שהשאירו קבלנים שונים וככל שיש יותר מערכות ישנות ולא מתפקדות על הגג. הסיכוי לחלודות המכניסות מים לתוך הבטון, לפגיעה בשטח הגג כתוצאה מנפילת חפצים כבדים או חדים שיפגעו באיטום גדולה יותר. בנוסף עומס חפצים על הגג מונעים את זרימת מי הגשמים לפתחי הניקוז של הגג. לפתרון הבעיה כנסו לאיטום גגות בטון גלו מידע וצרו קשר איתנו.

קודם כל מומלץ לבדוק לפחות פעמים בשנה את הגג ומצבו אם לא יותר. תוכלו לבצע פעולות ניקוי קלות או לבקש מבעל מקצוע לנקות ולסקור את מצב הגג. מעוניינים בבדיקת מצב הגג ומציאת פתרונות פנו לעוז בנייה ושיפוצים.

ישנם 3 סוגי כשלים נפוצים אשר פגעים בגג הבטון ומצרכים תחזוקה:

הטבע – השמש, גשם, רוח, לכלוך עצים, וחיות (ציפורים חתולים) כל אלו מעלים לכלוך, שוחקים את הגג מלכלכים אותו ופוגעים בו.

פיצוצי צנרת מים – כמויות רבות של מים הנשפכים בלחץ על הגג או פיצוץ של דוד עלולים לחפש את כל החרירים או הכשלים באיטום ולהרחיבם עד כדי בעיה דחופה מלבד הטיפול בפיצוץ המים.

הגורם האנושי – אנשים העולים על הגג יכולים להפיל כלים או מתקנים אשר על הגג ולפצוע את הבידוד. הדברים אשר אנו מניחים על הגג יכולים ללחוץ על שכבת האיטום וליצור בעיות גם כן. לעוד מידע על איטום גגות בטון כנסו לאתר.

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!