תיקון רטיבות בבית, חשוב לדעת מה המקור לפני שמתקנים…

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תיקון רטיבות בבית בעיה דחופה וצורך בפתרון מקצועי

עוז בנייה ושיפוצים, מבצעת עבודות שיפוצים מפשוטות ועד מורכבות בכל רחבי הארץ, עם ניסיון של שני דורות בחברה ומעל 40 שנות וותק כחברה בתחום. אנו דוגלים בשירות מצוין, איכות ביצוע ודיוק ברמה גבוהה, מחיר משתלם ללקוח וסיום מהיר של עבודה. 

בחברתנו תקבלו פרויקט מתחילת תכנונו ועד המפתח, משלבי ההריסה ועד הניקיון שבסופו וכל מה שבדרך. עם עוז בנייה ושיפוצים תוכלו לבצע את כלל עבודות השיפוצים, הגמר ועיצוב הגינה באיכות מקסימאלית ובמחירים המותאמים לכם ובתוצאה כפי שחלמתם כולל תיקון רטיבות בבית. באתרנו תוכלו למצוא עוד מגוון רחב של עבודות שיפוצים ועבודות הגמר שאנו מבצעים.

מנציגי עוז בנייה ושיפוצים תקבלו לכל פנייה פגישה והצעת מחיר חינם ללא התחייבות! פשוט פנו אלינו, וקבלו הצעה המותאמת לבקשתכם כזו המשתלמת לכם ותשדרג את ביתכם או עסקכם

תוכן עניינים

סימני רטיבות בבית הם אף פעם לא סימן טוב – מה עושים? תיקון רטיבות בבית בדחיפות

במאמר זה רצינו להעביר לכם מעט מהידע שלנו בחברת עוז בנייה ושיפוצים בנוגע לרטיבות בקיר וברצפה שאף פעם אינם סימן טוב. רטיבות מגיעה כתוצאה של בעיה אחרת מה שיחייב אותנו ב- תיקון רטיבות בבית ומקור הבעיה בדחיפות, אם כי ברגע שסימן הרטיבות מתפשט על פני אזורים  אחרים או גדל, הרטיבות נהיית בעיה בפני עצמה. סימן רטיבות אשר לא מטופל יצור בעתיד הקרוב מאוד סימני עובש שחור, העובש מסוכן לבריאות שלנו, יוצר בעיות נשימה בחשיפה מתמשכת ומגביר את ההידבקות במחלות במיוחד אצל ילדים וזקנים.

מאמרים נוספים בנושא שיענינו אותך:

מיקום הרטיבות מצביע לרוב מה הבעיה:

תיקון רטיבות בבית בקירות ותקרות חיצוניים

רטיבות בקירות חיצונים קרוב לקרקע בבתים פרטיים מצביע כי ישנה בעיית איטום, במהלך הבנייה של הבית הקבלן חסך או לא ביצע בצורה נכונה איטום של יסודות הבית. הבטון שביסודות סופח עליו מים וכך המים מטפסים עד אשר מגיעים מעל גובה האדמה ששם הם מתנדפים. הנזק שנראה יהיה התנפחות של צבע הקיר ופיצוצי צבע , במקרים של הזנחה רבת שנים נראה באזורים אלו ירוקת ואף צמחיה שגדלה מהקיר. כמו גם נפילת חלקי בטון שנשברו מהקיר עקב הברזלים שמחלידים ומתרחבים.

רטיבות בקירות חיצונים בווילות במקומות אקראיים בגובה יכול להצביע על כך שהקירות כבר לא אוטמים וסופגים מי גשמים הפתרון לכך הוא צביעה מחודשת חיצונית של הווילה או במידה שקיים חיפוי אבן אז יש לאטום את כל החריצים, לתקן מקומות בהם האבנים נפלו ומריחת סילר אוטם. במידה ורואים את הרטיבות קרוב לחלון מסוים בדרך כלל בתחתיתו אז נדרש טיפול באותם חלונות בעיתיים הכולל מריחת חומר גמיש אוטם במסגרת ועד לרמת החלפת חלון במקרים קשים יותר כשהבעיה אינה יכולה להיפטר ממריחת חומר.

רטיבות המופיעה בתקרה שצידה החיצוני הוא הגג ברחבי הבית. בעיות אלו מופעיות כאשר מים מצליחים לחדור את איטום הגג ולחלחל מטה. בישראל נפוצים 2 סוגי גגות עיקריים האחד גג רעפים הפתרון במקרה זה הוא בדיקת הגג והחלפת רעפים פגומים וניקוי פסי הולכת המים בפינות הגג והמרזבים, בגג בטון יש לנקותו ולבצע איטום חדש על כל שטח הגג, במידה ואין יריעות ביטומניות מומלץ ליישם, במידה ויש ישנם חומרי מריחה אשר מלבינים את הגג ואוטמים יש צורך בשכבה נוספת מעל היריעות. מומלץ לשים לב שהמים אינם חודרים דרך פתח בגג שנפרץ או דרך אחד מהצינורות שעולים לגג.

תיקון רטיבות בבית בחלקו הפנימי

רטיבות  קרובה לפנל יכולה להצביע על שני תופעות האחת קלה יחסית לפתרון ואילו האחרת מהווה את אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכניסה לשיפוץ כללי המקיף את כל הבית. התופעה הקלה תתאפיין בהופעה לא רציפה אלא במקומות בודדים שמי שטיפה מצליחים לעבור את הפנל ולפגוש את הקיר ששם הם נספגים. הפתרון הוא בראש ובראשונה לא לשפוך כמויות גדולות של מים. אבל מבחינת טיפול בעל מקצוע יכול למרוח חומר גמיש בין הפנל לרצפה ולאטום את נקודות החדירה תיקון רטיבות זו הוא קל יחסית. המריחה צריכה להתבצע לאורך כל החלל או החללים ולא נקודתית למתן מראה אחיד.

התופעה הקשה שתקשה על תיקון הרטיבות תיראה כסימני רטיבות גדולים בקיר ליד מקור הנזילה או פיצוץ מים מתחת לריצוף, כאשר ככל שמתרחקים ממקור הפיצוץ של המים, הנזק ילך וירד. ניתן לבחון האם זו הבעיה על ידי הצצה בשעון המים הראשי לצלמו ולהמתין כ30 דקות ללא שימוש במים על מנת לראות האם קיימת נזילה.

ישנם שני מצבים בתופעות נזילה מצנרת מים וביוב שעלולים לבלבל גם בעל מקצוע טוב ולהקשות על תיקון הרטיבות בבית, להלן שני מצבים הללו:

האחד הוא שהנזילה התרחשה לאורך זמן רב והציפה את כל שטח הבית, במקרה זה אין ברירה, וגם אם בכל זאת נזהה בצורה נכונה את מיקום הבעיה  הנזק כבר נגרם. ללא פתיחת הקרמיקות ויבוש הרצפה מים ימשיכו להעלות ולגרום לנזקים מתמשכים אפילו שהנזילה נגמרה.

המצב השני הינו נזילה ממערכת הביוב בדרך כלל הנזק יראה קרוב לאזורים בהם יש מערכות ביוב או בסמוך אליהם ולא יקיף את שטח כל הבית. בעיה זאת לא ניתן לאבחן על ידי בדיקת שעון המים הראשי כיוון שרק בעת שימוש במים באזור הבעייתי יגרום לבריחת מים לחול שמתחת לריצוף. במקרה זה הבעיה נגרמה או מעבודה לא תקינה מראשיתה על מערכת הביוב או במידה והוזמן אינסטלאטור לפתוח סתימה והוא יצר חור במערכת מתחת לריצוף. השיפוץ הנדרש לרוב בנזילה מסוג זה הוא טיפול באותו חלל בעיתי משמע שיפוץ חדר האמבטיה, חדר המקלחת, שירותים או המטבח. שיפוץ זה לרוב לא ידרוש פתיחת כל ריצוף הבית אלא רק טיפול באזור ספציפי ויתכן גם שתאלצו לתקן צבע או כבר לצבוע את הבית

אופציה נוספת לבעיית רטיבות אשר תידרשו תיקון רטיבות בבית קל: בהרבה בתים ודירות ישנה בעיה של הצטברות עובש בפינות העליונות  בעיקר בחדרי המקלחת והאמבטיה אך לעיטים גם בחדרים. ברוב המקרים תופעה זאת תראה עובש שחור שחוזר תמיד באותם מקומות אם כי הצבע לא בהכרח יתנפח. בעיה זאת לא נגרמת עקב נזילה כזאת או אחרת אלא טמונה באוורור החלל, כאשר אנו מתקלחים מצטברים אדי מים בחלל, ללא אוורור נאות לאותם אדים אין דרך לצאת מהחלל ולכן הם נספגים בקירות תקרות במיוחד בפינות. הפתרון הוא או פתיחת חלונות לאחר כל שימוש או התקנת וונטה אשר תוציא אוויר מהחלל כל פעם שנכנסים ומדליקים אור במידה ואפשר להגדיל חלון קטן הדבר עדיף.

בעיית רטיבות שדורשת תיקון רטיבות בבית אבל לא מכם הינה: כשאנו גרים בבית משותף עלולים להופיע כתמי נזילה בתקרה העלולים לרדת גם לקירות. כתמים אלו ינפחו את הצבע ויפוצצו אותו כתם זה יראה כגדל לאורך זמן תלוי היקף הנזילה. במקרה זה הבעיה אינה נמצאת בדירתכם אלא אצל שכינכם מלמעלה שבדירתו קיימת בעיה. המצב הזה עלול להיות מעצבן עבורכם אולם מחובתו לתקן נקודתית את היקף הנזק הנגרם לכם.

תיקון רטיבות בבית – בעיה שאין להתעלם ממנה

לסיכום נזילה היא בטוח לא דבר נעים, היא מופיעה תמיד שלא נוח או שאתם מחוץ לבית בחופשה. אולם השיפוץ המתחייב יכול לשפר את רמת חייכם בבית בחדר אמבטיה מפנק וחדש ,במטבח חדש, קירות צבועים וקרמיקה חדשה בכל הבית. כל השיפוצים הללו בבית אף יכולים להעלות את ערכו בעת מכירה. בית שבו קימת צנרת מים חדישה וחדשה יכול להראות לקונה פוטנציאלי שהוא לא צריך להחליף את כל מערכת האינסטלציה ואת הריצוף ויכול להסתפק בשיפוץ קוסמטי זול יותר המסתכם בצביעה. עיקר החשיבות הוא שבעל מקצוע טוב שיודע לזהות את הבעיה ולהסביר לכם האם יש צורך בשיפוץ נקודתי זול שיחסוך לכם הרבה כספים או שנדרשת עבודה יסודית מקיפה, וכמובן בעל מקצוע שיהיה מסוגל לפתור את הבעיה ושהיא לא תחזור על עצמה באותו מקום או חצי מטר ממקום התיקון.

נתקלתם בבעיית נזילה בביתכם אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לבוא ולבחון ולהגיש הצעת מחיר המתאימה לעבודת תיקון רטיבות בבית. כי לניסיון בתחום אין תחליף וחברתנו מחזיקה בקרוב ל40 שנות פעילות בתחום.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי אינסטלציה

עלות הזמנת אינסטלטור לתיקון נזילה תלויה בחומרת הנזילה ובסוג בעיית האינסטלציה. ככל שהדליפה חמורה יותר, כך העלות תהיה גבוהה יותר. גם סוג בעיית האינסטלציה יכולה להשפיע על העלות. לדוגמה, אם יש לך צינור שדולף מים לתקרה שלך, זה יהיה יקר יותר מאשר אם יש לך רק נזילה קטנה שמגיעה מהברז במטבח שלך.

לפרטים נוספים כנסו למאמר

בעיית אינסטלציה יכולה להיות קלה כמו ברז דולף או חמורה כמו צנרת שהתפוצצה. ישנם סוגים רבים ושונים של בעיות אינסטלציה, אך לכולן יש דבר אחד במשותף צריך בעל מקצוע אשר יבין את חומרת הבעיה כולה וייתן פתרון מתאים.

בעיות אינסטלציה נפוצות כוללות:

– ברז דולף – ניקוז סתום – צנרת התפוצצה – אסלה נוזלת – הצפת שירותים

לבחירת אינסטלטור טוב באזור שלך. ישנם גורמים רבים ושונים שכדאי לקחת בחשבון לפני בחירה. חשוב לבחור מישהו מורשה ומבוטח, ובעל ניסיון בסוג בעיית האינסטלציה שיש לכם. כדאי גם לוודא שהשרברבים זמינים כאשר אתם צריכים אותם ושיש להם רקורד של ביקורות טובות של לקוחות.

עבודות האינסטלציה הנפוצות ביותר כוללות:

– תיקון ברזים דולפים

– החלפת אסלה שבורה

– תיקון קו ביוב או ביוב סתום

– החלפת צינור מדיח כלים או התקנת מדיח כלים חדש

לא, לא כדאי לנסות להתקין אינסטלציה ללא מומחה אינסטלציה. עדיף להזמין מומחה אינסטלציה ולבצע את העבודה כמו שצריך בפעם הראשונה. נשמח שתפנו אלינו הצעת מחיר חינם

הכל תלוי בהיקף, לתיקונים קלים כמו החלפת ברז תוכלו לפנות לכל סוג של אינסטלטור לעבודות מורכבות כמו החלפת צנרת בכל הבית מומלץ לפנות לחברת שיפוצים שתעשה לך את כלל העבודות. נשמח שתפנו אלינו לקבלת הצעת מחיר חינם.

שתף ב:

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!