בנייה קלה- יתרונות וחסרונות

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

בנייה קלה- יתרונות וחסרונות לאחת משיטות הבניה הנפוצות בתוספות בניה, איסכורית מבודדת

עוז בנייה ושיפוצים, מבצעת עבודות שיפוצים מפשוטות ועד מורכבות בכל רחבי הארץ, עם ניסיון של שני דורות בחברה ומעל 40 שנות וותק כחברה בתחום. אנו דוגלים בשירות מצוין, איכות ביצוע ודיוק ברמה גבוהה, מחיר משתלם ללקוח וסיום מהיר של עבודה. 

בחברתנו תקבלו פרויקט מתחילת תכנונו ועד המפתח, משלבי ההריסה ועד הניקיון שבסופו וכל מה שבדרך. עם עוז בנייה ושיפוצים תוכלו לבצע את כלל עבודות בנייה קלה באיכות מקסימאלית ובמחירים המותאמים לכם ובתוצאה כפי שחלמתם. באתרנו תוכלו למצוא עוד מגוון רחב של עבודות שיפוצים ועבודות הגמר שאנו מבצעים.

מנציגי עוז בנייה ושיפוצים תקבלו לכל פנייה פגישה והצעת מחיר חינם ללא התחייבות! פשוט פנו אלינו, וקבלו הצעה לבנייה קלה לבקשתכם כזו המשתלמת לכם ותשדרג את ביתכם או עסקכם.

תוכן עניינים

בנייה קלה יתרונות וחסרונות- שיטת בנייה סוחפת ומשתלטת על הבנייה בישראל. בחנו מה יתרונותיה וחסרונותיה.

בשנים האחרונות עולה המודעות לגבי השימוש בבנייה מתועשת או מה שרבים מכנים גם בנייה קלה. מדובר למעשה בשיטת בנייה המאופיינת בפירוק והרכבה מהירים של רכיבי הבנייה השונים. אפשר לדמות את התהליך לסוג של ’לגו‘, משום שהחלקים המרכיבים אותה ביניהם היסודות, הקורות, הקירות, החללים עצמם מגיעים מוכנים מהמפעל.

מאמרים נוספים בנושא שיענינו אותך:

בנייה קלה- יתרונות וחסרונות

בפוסט הבא ניגע בתחום בנייה קלה ונציג את היתרונות אל מול החסרונות, אבל לפני כן, הנה כמה מהשימושים הנפוצים של בנייה קלה:

  1. מרפסות ותוספות בנייה בשיטת בנייה קלה
  2. בניית יחידות דיור חיצוניות
  3. קירות רב שכבתיים
  4. פנלים מבודדים
  5. הנמכות תקרה
  6. פתרונות אחסון
  7. מערכות איטום ובידוד
  8. בניית מחסנים

נתחיל ביתרונות הבנייה הקלה

  1. מהירות הבנייה – בשונה מהבנייה המסורתית, קונסטרוקציות של בנייה קלה לוקח לבנות בין מספר ימים למספר חודשים בלבד, תלוי באופי ומורכבות הפרויקט. מרבית הרכיבים מגיעים ישירות אל הפרויקט וכל מה שנותר לנו הוא לחבר אותם אחד לשני. גם עבודות גבס מסוגים שונים נחשבות לבנייה קלה. למעשה, הבחירה באופציה של בנייה קלה חוסכת לנו זמן יקר וכמו שכולנו יודעים בשנות ה-2000, זמן שווה לכסף.
  2. עלויות – אין ספק כי בהיבט התקציבי מדובר ביתרון בולט. בשיטת הבנייה הקלה ניתן לחסוך עשרות אחוזים מעלות הפרויקט ואף לעמוד בתקציב באופן שבו קבענו מראש. בשיטה זו גם לרוב אין צורך בפינוי פסולת רבה, זמן העובדים מתקצר מה ששוב בא לידי ביטוי בחיסכון כספי אדיר.
  3. איטום ובידוד ברמה גבוהה – כל מבנה הבנוי באמצעות בנייה קלה נחשב לאטום לגמרי וחסין מפני מים, נזילות ורטיבויות. הבנייה מאופיינת בתפרים אטומים וגם מבחינת הבידוד מפני רעשים מדובר בתוצאה מצוינת. יש היום מגוון רחב של פתרונות שיכולים לשפר את איכות החיים שלנו, למנוע ממצבים של רטיבויות ונזילות חוזרות ולהשיג רמת בידוד מושלמת.
  4. שמירה על הסביבה ושימוש באלמנטים ירוקים – ניתן לשלב עם הבנייה הירוקה מערכות מים לשימוש חוזר, לנצל את כיווני האוויר והשמש במטרה לנצל בצורה מיטבית אנרגיה טבעית ועוד. במקביל, החומרים בהם עושים שימוש בבנייה ירוקה ידידותיים לסביבה ואינם פוגעים בה כמו החומרים בבנייה המסורתית.

ומה לגבי החסרונות?

כמו בכל דבר טוב, יש גם את הצדדים הפחות טובים. החיסרון הראשון בא לידי ביטוי בחוסר גמישות משום שאין כל כך הרבה חומרים המאפשרים לנו לבצע פרויקטים של בנייה קלה. יש הטוענים כי מדובר בבנייה פחות עמידה לאורך השנים וזה כמובן יכול להתבטא כחיסרון נוסף אם כי בעבודה טובה סביר להניח כי היא תחזיק הרבה שנים בשימושכם.

יש חשיבות מאוד גבוהה לגבי בחירת קבלן או חברה מקצועית המתמחה בתחום בנייה קלה, בחירה שתבוא לידי ביטוי באיכות הפרויקט וברמת הגימור שלו וכתוצאה מכך באורך החיים של הפרויקט. וכידוע אף אחד לא רוצה כל שנה לבצע איטומים או בנייה מחודשת תוך זמן קצר המייקרים הרבה יותר מבעל מקצוע איכותי שמבצע עבודה מקצועית.

מעוניינים לשמוע מידע נוסף על בנייה קלה? נשמח לענות לכם על כל השאלות ולחשוף אתכם למידע מקצועי ואטרקטיבי. צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

מחירון בנייה קלה:

הצעת מחיר חינם !
  • מחיר למטר רץ פנל מבודד החל מ 80 ₪
  • מחיר בידוד לבניית קיר תקרה החל מ- 30 ₪ למ"ר
  • מחיר שלד ברזל עובי 1.5-2.5 מ"מ 900 ₪ ומעלה למטר רץ
  • מחיר לקיר רב שכבתי הכולל פנל, בידוד ולוח גבס החל מ- 250 ש"ח
  • מחיר בנייה קלה למטרת מגורים 1,800 ₪ ומעלה למ"ר.
  • מחיר עלות חדר עד 10 מ"ר קומפלט בתוך מבנה 13,000 ₪ ומעלה.
פופולרי

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

שאלות ותשובות בנושא בניה קלה

ההבדלים נובעים קודם כל מהמשקל של החומר או מטר בנייה. בנייה כבדה לעולם תהיה כבדה יותר מבנייה קלה.

מהירות העבודה אליהם ותהליכי הבנייה השונים.

חומרים כגון: פנלים מבודדים מפח, לוחות גבס למיניהם, מוצרי "חברת עלית" שאלו למעשה פנלים מאלומיניום, לוחות צמנט בורד שונים ואף במקרים מסוימים בנייה במתכת.

הכל תלוי מה ההיקף ולאיזו מטרה: בנייה קלה למטרת מגורים תעלה בין 1800 – 2200 ש"ח למטרות אחרות כגון מחסן אוסגירת מרפסת המחירים יורדים.

החל מסגירת מרפסת, בניית תוספת חדר, חלוקה מחדש של בית, בניית מחסן בגינה ועד בניית בית שלם בעלויות זולות.

בעבר לשיטת בניה קלה היו חסרונות של עמידות. אולם כיום המצב השתנה. והחומרים עצמם עמידים מאוד, נחשבים לחומרים ירוקים, זולים יותר מבניה כבדה, שיטה ניתנת לבניה במהירות גבוהה, יכולת לחיות באזורים בבית תוך כדי בניה. אולם על הכל איכות הבניה מושפעת מאיכות העבודה ומידע הקבלן המבצע. איכות טובה משמע עמידות לעשרות שנים. איכות גרועה בעיות מהיום הראשון.

ובכן אין תשובה ברורה, כמובן הכל עניין של עלות מול תועלת. ובמקרים רבים אנו גם משלבים בין סוגי בנייה קלה באותו הפרויקט לפי הצורך.

פנל אלומיניום נמצא ברף הגבוה של עלות והאיכות, לעומת פנל פח שנמצא במחיר סביר יותר ומשמש אותנו יותר פעמים.

כמובן שכיום ניתן לבנות בנייה איכותית גם עם פלטות גבס חיצוניות. לכן לכל צורך פנו אלינו ונרכיב לכם את העבודה שאתם צריכים בתקציב מותאם. 

שתף ב:

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!