עבודת בנייה קלה – התמחות סופר חשובה לנו שתשרת אתכם

לקביעת פגישה והצעת מחיר ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

אנשים רבים שואלים אותנו כבעלי מקצוע הפועלים בתחום הבנייה והשיפוצים שנים רבות מהן עבודת בנייה קלה.

למעשה, מדובר בסוג חדשני של שיטת בנייה מודרנית המכונה גם בשמות נוספים כמו בנייה מודולארית ובנייה מתועשת. את ראשיתה דרכה החלה הבנייה הקלה בארצות הברית ובאירופה ולפני בערך 40 שנה, הגיעה אלינו לישראל.

עם הזמן, עוד ועוד ישראלים בוחרים בביצוע עבודת בנייה קלה במטרה להפוך את תהליך השיפוץ לאקונומי, אקולוגי, קצר, יעיל ובעיקר חסכוני.

אם עד לפני 15 שנה בערך, בנייה זו שימשה בעיקר במטרה לבנות צימרים, להוסיף חדרים על גגות, לשדרג את הבית עם יחידת דיור וכדומה, היום אנו רואים יותר ויותר פתרונות ועבודות תוספת בנייה בבנייה קלה המאופיינים כחלק מתהליכי עבודת בנייה קלה.

עבודת בנייה קלה בווילה
עבודת בנייה קלה בבית פרטי

רוב הפרויקטים מבוססים על הקמה של שלד העשוי מפלדה, לבנים או בטון לצד הוספת לוחות גבס ופרופילים פח העשויים מפלדה.

מתי כדאי לעשות שימוש עבודת בנייה קלה?

פרט לבנייה קלה המשתלבת בבניית בתים ממש מאפס, ניתן לעשות שימוש בסוגי עבודות שונים גם בשיפוץ נקודתי או שיפוץ קומפלט.

בנכסים המיועדים להשכרה במטרה למקסם את החלל ואף לחלקו לשניים, כשהצרכים בבית משתנים למשל שהצטרף תינוק למשפחה או כשאחד הילדים פתאום גדל ורוצים להעביר אותו ליחידה משלו ועוד.

עבודת בנייה קלה, פתרון חדשני מהיר וירוק. בעוז בנייה ושיפוצים תקבלו את כל העבודות החל משלב התכנון ועד לרמת המפתח.

מה אפשר לבנות באמצעות עבודת בנייה קלה?

  • סגירת מרפסת – אמנם מרפסת מהווה יתרון ניכר באזורים מודרניים וחדשניים אבל יש לא מעט אנשים שפשוט לא משתמשים בה ומבזבזים לעצמם מקום אופטימאלי בבית. סגירת מרפסת מאפשרת מצד אחד להוסיף קילומטרז‘ שימוש ומצד שני מעלה את ערך הנכס.
  • חדר על גג – כשהילדים גדלים, הצרכים משתנים ותוספת של חדר על גג יכולה להוות לנו פתרון מצוין. חדר על גג יכול גם לשמש לעוד מגוון שימושים כמו למשל סטודיו או מקום אחסון.
  • מחסן – למי לא חסר מקום אחסון? מחסן הוא משהו שרבים מאיתנו מחפשים ולא פעם אנו רואים איך חדרים שלמים בבית משרתים אותנו כמחסן כמו למשל חדר ילדים מבוזבז, משרד או מקום שאנו לא מנצלים לצרכים שלנו, פשוט כי אין לנו מקום.
  • הוספת משרד- משרד הוא עוד חלל החיוני בכל בית ובו ניתן למקם מחשב, מדפסת, שולחן כתיבה, כיסא ושאר מוצרים לצרכים משרדיים.

איך אני יודע שזו אכן בנייה קלה?

יש 3 קריטריונים שחייבים להתקיים בתהליך של בנייה קלה:

  1. המשקל של יחידת השטח של הקירות חייב להיות קטן מ-50 ק“ג למטר רבוע.
  2. המשקל של המרצפות או התקרות חייב להיות קטן מ-250 ק“ג למטר רבוע.
  3. התהליך חייב להיות קל ומהיר בהשוואה לשיטות הבנייה המסורתיות.

מה זה אומר קל ומהיר?

בעוד הבנייה המסורתית עושה שימוש בחומרים רטובים כמו בטון, מלט וכדומה, הבנייה הקלה משלבת בטון לצד חיבורים של לוחות גבס המגיעים מוכנים מהמפעל בשילוב של קונסטרוקציות עשויות פח. למעשה, באתר הבנייה יוצקים את הבסיס לפרויקט מלבנים או בטון, מובילים את לוחות הגבס אותם מייצרים במפעל מיוחד וחותכים על פי הצורך. השלבים הבאים כוללים חיבור של ברגים, דיבלים ופרופילים פח העשויים מפלדה שעוברת תהליכי גלוון. את לוחות הגבס מחברים אל מסילות מתחת בעזרת ברגים ומורחים בין הלוחות חומר אוטם.

דגשים חשובים בעבודות בנייה קלה

ובכן, יש כמה דגשים מאוד חשובים שיש לשים לב אליהם בתהליך של פרויקט בנייה קלה. הדגש הראשון קשור לבידוד המבנה. כלומר, עלינו לשים דגש על שתי שכבות בניה וגבס. הקירות המאופיינים בכמה שכבות מייצרים בידוד תרמי הן תרמי והן אקוסטי למרות שהם הרבה פחות עבים מהקירות בבנייה המסורתית. למעשה, בנייה קלה מאפשרת לנו להגיע לרמות בידוד מדהימות. הקירות מורכבים מלוחות ייעודיים ששווה ערך מבחינת בידוד אקוסטי לקיר בבלוקים 20 ושכבת טיח בעובי של סנטימטר וחצי מכל צד.

באמצעות הקירות הללו אנו משיגים גם בידוד טוב יותר וגם עובי קטן יותר מה שמאפשר לנו לנצל בצורה טובה את השטח הקיים. דגש שני שאין להקל בו ראש בפרויקט של בנייה ושיפוצים באופן כללי ובנייה קלה בפרט הוא נושא האיטום. הרעיון הוא לשלב תפרים אטומים בין הפאנלים וכך אנו בעצם אוטמים את המבנה לגמרי ממים. מאוד חשוב לבחור בקבלן מקצוען שמבין ומנוסה בתחום הבניה הקלה גם בהיבט של הבידוד. הרעיון הוא ליצור קירות חלקים, מדויקים, ישרים ונקיים במטרה להגיע לרמת גימור שהיא לא פחות ממושלמת. בבנייה קלה חיצונית כדאי לבחור לוחות פלנקים שקל מאוד להתקין ואינם דורשים תחזוקה, עמידים למזג אוויר קיצוני ואף לרעידות אדמה. 

יתרונות של עבודות בנייה קלה

  1. מהירות הפרויקט – בהשוואה לשיטות בנייה אחרות, עבודות בנייה קלה נעשות תוך זמן קצר. הסיבה העיקרית לכך היא משום שהלוחות נחתכים במפעל ייעודי מבעוד מועד ומגיעים לשטח להרכבה מודולארית. כידוע, זמן שווה כסף. הבנייה הקלה מאפשרת לנו בעצם לעשות שימוש בפחות משאבים, אין צורך בכלי עבודה כבדים כמו מערבלי בטון, שופלים ודחפורים מה שחוסך המון המון כסף. יש צורך גם בפחות בעלי מקצוע שעובדים על הפרויקט. למעשה, עבודות בניה קלה מתאימות לכל מי שרוצה לחסוך זמן, להוזיל עלויות ולשדרג את ביתו בכמה רמות. שיפור באיכות החיים ושינוי החללים השונים בהתאם מושלם לצרכים שלנו.
  2. דואגים לסביבה- בנייה קלה צורכת פחות אנרגיה סביבתית ומייצרת פחות פסולת. הבידוד התרמי והאקוסטי הוא ברמה מאוד גבוהה מה שבעצם מאפשר לנו להוזיל בצורה ניכרת את הוצאות החשמל והאנרגיה לטווח הארוך.
  3. גמישות עיצובית – ניתן לשלב את כל חומרי הגלם בפרויקט בניה קלה לרבות זכוכית, עץ ואלומיניום. עבודות בנייה קלה מאפשרות לנו חופש עיצוב ותכנוני אינסופי, מגוון רחב של אפשרויות בבחירת מרקמים וצבעים, שינוי במיקום הפתחים ועוד.
  4. התאמה מושלמת לצרכים – עבודות בנייה קלה מאפשרות לנו להתאים את סוג המבנה לצרכי החלל ולבחור בלוחות גבס העמידים בפני אש או מים.
  5. דיוק – באמצעות שיטות בנייה קלה אפשר להגיע לרמת גימור ודיוק מאוד גבוהה.

 

רוצים לשמוע מידע נוסף על עבודות בנייה קלה? נשמח לשלוח נציג מומחה בעבודות בנייה קלה לביתכם ללא עלות. אנו מומחים בביצוע עבודות בנייה קלה ומלווים את הלקוח מא‘ ועד החל משלב הייעוץ והתכנון, דרך שלב הביצוע ועד לרמת גימור מושלמת.

אנו מקפידים לעבוד עם החומרים והטכנולוגיות המובילים בעולם, כולם משלבים תווי תקן מחמירים ומעניקים אחריות מלאה הן על החומרים והן על ההתקנה והעבודה. אנו מתחייבים בפניכם שהעבודות דרכנו יעשו באיכות גבוהה וברמת גימור מושלמת כך שתוכלו ליהנות מפרויקט לאורך שנים רבות ללא עיוותים וללא נזילות או בעיות רטיבות. צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם במהרה. הצטרפו לקהל הלקוחות שלנו עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה בתחום הבנייה והשיפוצים.

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

שאלות ותשובות בנושא בניה קלה

ההבדלים נובעים קודם כל מהמשקל של החומר או מטר בנייה. בנייה כבדה לעולם תהיה כבדה יותר מבנייה קלה.

מהירות העבודה אליהם ותהליכי הבנייה השונים.

חומרים כגון: פנלים מבודדים מפח, לוחות גבס למיניהם, מוצרי "חברת עלית" שאלו למעשה פנלים מאלומיניום, לוחות צמנט בורד שונים ואף במקרים מסוימים בנייה במתכת.

הכל תלוי מה ההיקף ולאיזו מטרה: בנייה קלה למטרת מגורים תעלה בין 1800 – 2200 ש"ח למטרות אחרות כגון מחסן אוסגירת מרפסת המחירים יורדים.

החל מסגירת מרפסת, בניית תוספת חדר, חלוקה מחדש של בית, בניית מחסן בגינה ועד בניית בית שלם בעלויות זולות.

בעבר לשיטת בניה קלה היו חסרונות של עמידות. אולם כיום המצב השתנה. והחומרים עצמם עמידים מאוד, נחשבים לחומרים ירוקים, זולים יותר מבניה כבדה, שיטה ניתנת לבניה במהירות גבוהה, יכולת לחיות באזורים בבית תוך כדי בניה. אולם על הכל איכות הבניה מושפעת מאיכות העבודה ומידע הקבלן המבצע. איכות טובה משמע עמידות לעשרות שנים. איכות גרועה בעיות מהיום הראשון.

העולם משתנה והצורך בעבודות בנייה גובר. שיטות הבנייה המסורתיות אינן יעילות או ידידותיות לסביבה כפי שהיו פעם.

השימוש בעבודות בנייה קלה הולך וגובר בשנים האחרונות. יש לזה יתרונות רבים, כמו להיות יותר ידידותי לסביבה, פחות זמן וזול יותר ליישום.

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!