שיפוץ דירה קטנה – שיפוץ זול ומשתלם

לקביעת פגישה והצעת מחיר ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

זוגות צעירים ומשפחות רבות המתגוררים בדירה קטנה מעוניינים לבצע חידוש של ממש, אבל לא בטוחים עד כמה יוכלו לבצע שיפוץ דירה קומפלט בתקציב מוגבל יחסית שעדין יכול לעשות שינוי.

אז האמת היא שגם בדירות קטנות של 70 מטרים ואפילו פחות מזה אפשר ליצור חלל מעוצב, יפה, נעים, פרקטי בדיוק באווירה שאנו חולמים. מאמר זה מגיע בכדי לפרט אילו עבודות שיפוצים תוכלו לבצע בדירה קטנה.

מדוע כדאי לבצע שיפוץ בדירה קטנה?

במקרים רבים דירות קטנות מתחת לשישים או לשבעים מטר, בעיקר הדירות הקטנות הישנות יותר שנבנו בארץ בשנות השישים או השבעים אינן מתוכננות בצורה מיטבית.

שיפוץ דירה קטנה חדר שירותים קטן
שיפוץ דירה קטנה לפני ואחרי

העובדה שהדירה לא מתוכננת בצורה מיטבית גורמת לה למעשה להיות פחות פרקטית עבורנו אך בעיקר היא נראית קטנה יותר ממה שהיא כאשר מה שגורם לדירות הללו להיראות קטנות יותר הוא מיקום לא נכון של קירות, תכנון לא מיטבי של החדרים וחלל הדירה, מקלחת שאינה מתכוננת כראוי ועוד.


שיפוץ דירה קטנה – לתכנן מחדש, לחיות מחדש

לכן, המטרה הראשית בשיפוץ של דירה קטנה יהיה למעשה מיקסום שטח הדירה ולהפוך אותה לכמה שיותר מרווחת ונעימה למרות הגודל היחסית קטן שלה על ידי פתיחת המרחב בכל החלקים של הבית.

על מנת לעשות זאת יהיה עלינו ככל הנראה להיעזר בשירותיו של אדריכל שמתמחה בשיפוץ דירות קטנות היות והוא כנראה מכיר את כל הטריקים בספר בנוגע למיקום המרחב.

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

על מנת לעשות זאת במטבח למשל יהיה עלינו להשתמש בכל הקירות ואולי לעשות מטבח בצורת האות ר׳ אם השטח מאפשר ואפילו בצורת האות ח׳ כאשר אחת הפאות של המטבח יכולה להיות בר עם ארבעה כסאות גבוהים ובכך אנחנו למעשה גם מנצלים את שטח המטבח למקם את שולחן האכילה. במקלחת אנו נוכל לעשות זאת בעזרת הריסת האמבטיה שברוב המוחלט של המקרים עימה הגיעה הדירה ולהתקין במקומה מקלחון, פעולה שאולי נראית פשוטה מאוד אך בפועל פותחת את המרחב של חדר המקלחת בצורה ניכרת והופכת אותו לנוח ומרווח באופן משמעותי.

גם את אזור הסלון ניתן לרווח במגוון צורות כאשר הראשונה היא שבירת הקירות במידת האפשר והפיכת הדירה לחלל אחד גדול. הדבר פותח את הדירה ונותן תחושה של בית רחב ידיים כאשר ניתן למשל לבצע הפרדה בין אזור המטבח לאזור הסלון בעזרת אותו שולחן בר שהזכרנו קודם לכם. הדבר לא חוסם את טווח ושטח הדירה ובו בזמן תוחם את חלקי הבית בצורה מסודרת.

איך לתכנן שיפוץ של דירה קטנה?

ובכן, יש שני דברים שמהווים אבן יסוד בתהליך שיפוץ שכזה. הראשון הוא להגדיר תקציב, כי גם בדירה קטנה, הרבה פעמים מאוד קל לנו לגלוש וללכת למקומות שלא תמיד אנחנו יכולים לעמוד בהם.

כמובן שניתן לעשות שיפוץ כללי ומסיבי גם בדירה קטנה אבל זה שוב, מאוד תלוי מה אנחנו רוצים לעשות ומה התקציב שלנו.

הדבר השני שאנחנו חייבים להתייחס אליו וכאן גם נכנס לתפקיד ההיבט התכנוני הוא להגדיר מראש מה המטרות שלנו ואיך אנחנו רוצים להביא לידי ביטוי את הצרכים שלנו גם בהיבט של כל מיני פעולות שאנחנו עושים בבית, גם בהיבט העיצובי אבל בעיקר מבחינת אחסון שרלוונטי בעיקר בדירה קטנה, בה כמות המקום שלנו מוגבלת.

רעיונות לשדרוג דירה קטנה

  1. החלפת ריצוף – לא פעם נחשפנו בדירות קטנות למשהו שהוא מאוד בולט אבל פחות מחמיא לחלל וזה הריצוף הישן עם האריחים שקיימים מהיום שהמדינה נבנתה בערך. אם נבחר להניח בכל רחבי הדירה פרקט אחיד בגוון טבעי, נוכל ליצור תחושה אמיתית של מרחב. לא חייבים ללכת על פרקט גושני או טבעי שהוא יקר יחסית, אפשר בהחלט להשיג תוצאה הרמונית ויפה עם פרקט סינטטי שגם נשמר לאורך שנים ולא דורש תחזוקה.
  2. צביעת קירות- צביעת קירות הוא משהו שלגמרי יכול לחדש את מראה החלל ולהפוך אותו לאסתטי וייחודי. הטיפ שלנו הוא לבחור לצבוע את הקירות בגוון בהיר כמו שמנת או אפרפר ולהוסיף נגיעות של צבע בכל מיני מקומות כדי ליצור קלילות, גיוון וייחודיות.
  3. ביטול התריסים ובמקומם ויטרינה גדולה – הרבה פעמים אנחנו נתקלים בוויטרינות בסלון אשר פונה או לרחוב או לחניה ויש כאן דרך נפלאה שמאפשרת לנו מצד אחד לבטל את המראה המיושן הזה ומצד שני לנצל במקסימום את האור הטבעי שנכנס. ניתן למשל לבטל לגמרי את התריסים ולהוסיף במקום חלונות האלומיניום, פרופיל בלגי בהיר ולהוסיף וילון אלגנטי שיוצר אוירה נינוחה ואינטימיות.
  4. עבודות גבס מיוחדות – אנו מתמחים בביצוע עבודות גבס ומתן פתרונות אחסון משודרגים מסוגים שונים לפי דרישה של הלקוח. ניתן למשל לבנות ספסל עץ שמהווה מקום אחסון, לחלק את החלל בצורה שונה עם קיר גבס ולשלב נישה לטלוויזיה, לבנות ספריה מגבס או כל רעיון אחר שעולה לכם בראש. דבר נוסף שהרבה פעמים מומלץ לעשות הוא לבטל כל מיני הנמכות ולשלב במקום מזגן מרכזי, מזגנים עיליים כדי לחסוך באנרגיה.

המפתח לשיפוץ מוצלח בדירה קטנה הוא לשלב בין תכנון נכון, בחירת חומרי גלם איכותיים, להשקיע במערכות חדשות במקום הישנות ולשלב גוונים רכים ונעימים שיוצרים תחושה של מרחב.

עלויות שיפוץ דירה קטנה

כפי שציינו קודם לכן יש להגדיר מסגרת תקציב שבה אנו רוצים לעמוד ולכן העלות של שיפוץ דירה קטנה עלול להשתנות בהתאם לגודל הדירה כמובן אך בעיקר הוא ישתנה לאור רמת הגימור אותה אנו רוצים להשיג. במידה ונרצה לבצע אך ורק שיפוץ קוסמטי לדירה כלומר חידוש של הדירה בהיבטים של ריצוף, תיקוני צבע, החלפת המטבח והחלפת המקלחת עלול השיפוץ תנוע סביב 40 אלף שקל.

במידה ואנו רוצים טיפה יותר להיכנס לעובי הקורה וליצור סוג של מהפך בדירה שלנו, העלויות יטפסו מעט כאשר בעזרת תכנון אדריכלי נבצע הריסה של חלק מהקירות ונשפץ את הבית בהתאם לעקרונות שציינו קודם לכן, שיעזרו לנו למקסם את שטח הדירה שלנו ואת כל זה נבצע ברמת גימור סטנדרטית עד בינונית נגיע לעלות שיפוץ של בין 60 אלף ש״ח ל-90 אלף ש״ח.

במידה ונרצה להגיע לרמת גימור גבוהה עד יוקרתית עלות השיפוץ עלולה לנוע בין 120 אלף ש״ח ל- 170 אלף ש״ח כאשר בסכומים האלה נוכל לקבל פרקט יוקרתי, דלתות נסתרות בקיר לחדרים השונים על מנת למקסם את המרווח בדירה, כלים סניטריים יוקרתיים, ריהוט יוקרתי לכל הדירה ומטבח יוקרתי גם כן.

רוצים לשמוע עוד על שיפוץ דירה קטנה? לא בטוחים מאיפה להתחיל? נשמח שתשאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם במהרה, נגיע לביקור אצלכם בדירה ונראה ביחד אתכם איך אפשר לקדם את התהליך בצורה מקצועית, שקופה ויעילה.

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי שיפוץ דירות

זמן שיפוץ בדירה משתנה בין דירה לדירה, ונבדל בעיקר בכמות החדרים ובהיקף הטיפול בבית. שיפוץ הכולל מקלחות, שירותים, מטבח, החלפת ריצוף, אינסטלציה, אלומניום, מיזוג ותוספת נקודות חשמל יארך בין חודש וחצי לחודשיים, בהיקפים קטנים יותר הכוללים צביעה ותיקונים קלים השיפוץ יארך בין שבוע לשבועיים. 

מחיר שיפוץ ממוצע לדירת שלושה חדרים קומפלט תנוע בין  50,000-90,00 ש”ח והיא תכלול הדבקת ריצוף, צביעה, שיפוץ מקלחות, חידוש או החלפת מטבח, החלפת דלתות פנים.

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!