הנמכת תקרת גבס – פתרון עיצובי או תפקודי שקורה בכל בית

לקביעת פגישה והצעת מחיר ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

אם אתם נמצאים בתהליך של עבודות שיפוצים, ודאי שמעתם על חומר הגבס ועל הפתרונות היצירתיים שהוא מאפשר.

הנמכת תקרת גבס הפכה בשנים האחרונות להיות חלק אינטגרלי מתהליך עיצוב הבית ונמצא כמעט בכל בית מבנייה חדשה ועד בית ישן.

הנמכות תקרה מגבס מתאימה הן בדירות ובתים חדשים שרק נבנים והן בכאלה שעוברים שיפוץ כללי.

הנמכת תקרת גבס – שימושים ופתרונות

אז נכון שברוב המקרים, הנמכת תקרת גבס מתבצעת בתור הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי, שכן בחלל אשר נוצר בין התקרה המקורית לתקרה המונמכת, מעבירים את תעלות המיזוג וגם מניחים את המזגן עצמו. אך משתמשים בה גם למטרות עיצוב כמו: תקרה מעוצבת מגבס, תקרה צפה מגבס ועוד…

 

הנמכת תקרת גבס בחדר שירותים במבנה ציבורי
תהליך התקנת הנמכת תקרת גבס בחברתנו

איך מנמיכים תקרה ישנה או תקרת בטון חשוף

בכללי יש שני שיטות מרכזיות: הראשונה באמצעות בנייה בגבס מפלטות גבס וקונסטרוקציית גבס והשנייה היא באמצעות הנמכת תקרה אקוסטית פריקה בשיטת תליה

שני השיטות שונות במראה ובאופן השימוש בהם לאזורים שבהם יש צורך בפתיחת תקרה לשינויים או טיפול במערכות שעוברות מעל מומלץ לבחור בתקרה אקוסטית אולם למראה נקי ללא קווים תקרת גבס בעדיפות.

הנמכת גבס – תיקון תקרה מתפוררת

במקביל, הנמכות תקרה מהווה פתרון מעולה מתחת לגגות רעפים, גגות פנלים מפח או גגות אלומיניום בשילוב עם מוצרי בידוד תרמי למטרת החלפת תקרה רביץ או מתחת תקרת רוויץ ישנה ומתפוררת, ובעת החלפת הנמכת תקרה מעץ או כאשר תקרת הבטון במצב רעוע או לא מיושרת ונדרש פתרון כלכלי ומשתלם. 

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

התקנת תקרת גבס כמבודד אקוסטי

גבס לתקרה מסייע במצבים בהם רוצים למנוע רעשים ולייצר שכבת הגנה בין קומות בוילה למשל.  תקרת גבס במשרדים מדובר בפתרון פרקטי, שכן התקרה משמשת למעבר של חוטי חשמל, תקשורת, מיזוג ובחדרי ישיבות ניתן להתקין רמקולים ומקרנים אשר יורדים ישירות מהחלל שנוצר בין התקרה הגבוהה למונמכת. 

יתרונות הנמכת תקרת גבס ?

למעשה, לגבס יש כמה יתרונות הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הפרקטי. הגבס מאפשר לנו לבצע הנמכה למזגן או הנמכת תקרה עם תאורה או קרניז גבס למזגן בלי הרבה בלאגן, עם פחות לכלוך ובפחות כסף. מדובר בחומר גמיש מאוד ולכן ניתן לעשות בו שימוש למגוון של פתרונות נוספים: למטרת הסתרת טלוויזיה שקועה בגבס, עיצובי גבס מגוונים למשל מזנונים מגבס ועוד סוגי מדפי גבס בכל מיני צורות, גדלים וטכניקות. 

קיימים שני סוגים עיקריים של תקרות גבס

הסוג הראשון נקרא תקרת גבס מקיר לקיר. למעשה, מדובר בהמשך ישיר של  תקרת הבית או ביצירת משטח תחתיו. הסוג השני נקרא תקרת גבס צפה והיא בנויה על גבי התקרה הקיימת בלי שנעשים חיבורים בקצוות, התקרה אינה מחוברת כלל לקירות  שני הסוגים מהווים פתרונות למשל להסתרת תאורה תיקון נזקים בתקרה, בידוד רעשים וחום ועוד. 

קונסטרוקציה לתקרת גבס

קונסטרוקציה לתקרות גבס יכולה להיעשות בשני שיטות הראשונה פחות נפוצה בארץ אבל אפשרית זו קונסטרוקציה מעץ. עמודי וקירות עץ כל מרווח של 60 ס"מ או 40 ס"מ.

שיטה שנייה הנפוצה ביותר היא בעזרת פרופילים ממתכת הבאים ברוחביים שונים ובשלושה סוגי חתך.

  • מסילות גבס צורת ח פשוטה ללא שפה המשמשת בעת חיבור הפרופילים לרצפה ולתקרה. ומהווה מסילה לניצבי הגבס.
  • ניצבים הם העמודים המונחים בין הרצפה לתקרה לרוב במצב מאונך גם בצורת ח אבל עם שפה מעוגלת המחזקת אותם לרוב היו בעלי 2 חורים להשחלת צנרת חשמל ומים בתוכם.
  • פרופיל J לגבס או בשמו האחר פרופיל אומגה לגבס משמש בעת עיטוף קיר או תקרה בשיטה צמודה לקיר ומסתמכת עליו.

מהם שלבי העבודה בעת בניית תקרות גבס דקורטיביות?

  1. התקנת בסיס לפלטות מפרופילים עשויים פח
  2. העברת כבלים למנורות, השמת מוצרי בידוד וכדומה
  3. התקנת התקרה בעזרת ברגים למסגרות שנבנו
  4. יצירת פתחים לגופי התאורה
  5. הדבקת רשתות בכל החיבורים בין הפלטות ולקירות. אם יש פינות מדביקים פרופיל פינה
  6. מריחת שפכטל, לפחות שלוש שכבות
  7. צבע
הנמכת תקרות גבס מעוצבים

סוגי גבס להנמכת תקרה בבית

הגבס הבסיסי הוא גבס לבן אשר מגיע בעובי 12 מ"מ אבל גם יש לו גרסה קלה פחות עבה המיועדת לתקרות גבס להורדת משקל ולאפשרויות עיצוב ועיגול הפלטה.
גבס ירוק עמיד ברטיבות מתאים לתקרות חדר מקלחת ואמבטיה כמו גם לקירות אשר לא עומדים באופן שוטף במים.
גבס אדום יותר מיועד לאזורים בהם נדרש תקן עמידות באש יותר במבני תעשיה , משרדים ומלונות.
גבס כחול עמיד חיצוני ומתאים לעמידה ברטיבות מתמשכת פתרון טוב לקירות המקלחת בעת הצורך בבנייה קלה ובשינוי קירות בחדר האמבטיה.

תכנון תקרת גבס מיוחדות על ידי מעצב פנים

מחברתנו תוכלו לקבל תוכניות לפני ביצוע של מידות, גובה תקרה בכל חלל, תכנון מעבר צנרת חשמל ותקשורת, תכנון מיזוג כולל יחידות המזגן ומראה פתחי האוויר. התוכנית יכולה לכלול מיקומי תאורה ולהיות חלק מתכנון קומפלט של דירה או בית או תכנון אזור בודד. תוכלו לקבל מאיתנו פרט הנמכת תקרת גבס למקומות שנדרשים לכך.

הנמכת תקרת גבס מיוחדות – תקרת גבס עם תאורה נסתרת

דבר נוסף שעבודת גבס בתקרה יכול לתרום הוא בהיבט של תאורה. כך ניתן להתקין גופי תאורה שקועים זה נותן מראה אלגנטי, מודרני וייחודי לבית. אם בוחרים לשלב בתוך הנמכת תקרה בסלון או הנמכת תקרה במקלחת גופי תאורה מסוג לד, נוכל לחסוך לא מעט כסף בצריכת החשמל החודשית הביתית שלנו. מה עוד נוכל להשתמש ב- הנמכות תקרה דקורטיבית להעביר צנרת חשמל ותקשורת ולבצע שינויים מהותיים בעזרת הנמכות גבס לבית.

הנמכת חללים גבוהים – בעזרת תקרת גבס

הנמכת תקרה לעיטים נדרשת במקומות שבהם החלל הוא גבוה מידי, מה שאומר לעיטים מראה לא מחמיא, הוצאות מיזוג יקרות וחוסר פרקטיות. כמו גם משמש לתוספת בידוד חום וקור ומניעת הד בחלל בשילוב חומרי בידוד בתוכו או מעליו. עבודה זו נפוצה במבני תעשיה, בבתים פרטיים וכן בכיסוי גבס בגגות רעפים.

הנמכת גבס בסלון – תאורה בתקרת גבס

תחום הבנייה בגבס הוא תחום מגוון בעל אפשרויות ועיצובים כמעט שבלתי מוגבלות. מה שהופך את הנמכות גבס בסלון כאופציה מצוינת לשדרוג הבית.

הנמכת תקרה גבס בסלון נעשית  לרוב לצורך דקורטיבי וכחלק מעיצוב הסלון. סלון הוא בו המשפחה נפגשת ורוב פעילות בני המשפחה כמו גם מקום האירוח של בני הבית. האופציה המועדפת לחיפוי תקרת סלון תהיה עיצוב תקרה צפה בעלת תאורות שקועות ותאורות נופלות אשר יצרו עניין רב בחלל לאפקט ה"וואוו". אפשר לשלב תאורות אווירה בגוונים שונים מלד כדי לעורר עניין בחלל.

הנמכת גבס למזגן מיני מרכזי

הנמכות גבס למיזוג אחת הפעולות שרוב מוחלט של בעלי הדירות ביצוע בביתם יחד עם קרניזים לתעלות מיזוג. הנמכת תקרה מגבס למזגן מתבצעת ללא נזק משני לבית וניתן לבצע בכל בית שבו נדרש כיסוי מזגן מיני מרכזי. מומלץ בעת בנייה לחשוב על חלוקת תאורה בתקרה המונמכת. התייעצו איתנו לפני בחירת המזגן שכן יש מזגנים בעלי גובה מופחת החוסכים בגובה הנדרש לבנייה כמו גם מזגנים חדישים VRF אשר דורשים עוד פחות מקום ממזגן מיני מרכזי. כל אלו ועוד ניתן לקבל מחברתנו.

שיפוץ כללי לבית פרטי כולל הנמכת תקרת גבס ותאורות לד

הנמכת תקרה במטבח

עוד אזור בבית שלעיטים קרובות מקבל טיפול בהנמכות גבס ועוד עבודות גבס שונות. הנמכת גבס במטבח היא דרך נפלאה לעיצוב מטבח בבית ישן ואף בבניית בית פרטי או שיפוצו. מטבח מושקע עם תקרה במצב לא אידיאלי תוריד מערך התוצאה הסופית. ניתן לבצע הנמכות גבס במטבח בעלויות לא גבוהות ביחס לעלות המטבח והשיש.

הנמכת תקרה באמבטיה או הנמכת תקרה במקלחת

אזור נוסף בבית אשר מקבל טיפול בעבודות גבס החל מקיר גבס במקלחת או קיר גבס בחדר אמבטיה לשינוי חלל ועד חיפוי תקרה במקלחת ובאמבטיה. כחלק מצורך עקב תקרה פגועה, העברת צנרת גז מיזוג ואף הסתרת יחידה פנימית של מזגן מיני מרכזי. כמובן בשילוב תאורת לד שקועה ופתח שירות למזגן אם נדרש.

הנמכת תקרה מחיר

לא משנה אם אתם מחפשים מחיר הנמכת גבס למזגן או מחיר הנמכת תקרת גבס בבית. מחיר הגבס אומנם משתנה לפי סוג הפלטות וגובה החלל אבל לרוב המחירים מתחילים בעלות של 150 ש"ח ומעלה למ"ר.

שיפוצניק מומלץ לבניית תקרות גבס מעוצבות

רוצים לקבל עוד מידע מקצועי ופרקטי על הנמכת תקרת גבס או על תקרת גבס מעוצבת ועוד מגוון של פתרונות עיצוביים ופרקטיים לביתכם או למשרד? לחברת עוז בנייה ושיפוצים ניסיון של למעלה מ-40 שנה בתחום השיפוצים והבנייה. אנו מספקים לקהל לקוחותינו קשת רחבה של שירותים לרבות תכנון ובנייה בכל חלקי הבית, הוספת אלמנטים דקורטיביים, ייעוץ בבחירת כלים סניטריים, עיצוב פנים, עיצוב גינות, ייעוץ תאורה ועוד. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם ממש בקרוב עם מענה על כל הפרטים. בנוסף נשמח להגיע אליכם, לראות בעיניים מה בדיוק החלל אותו אתם רוצים לשפץ דורש, להעביר לכם הצעת מחיר מסודרת ומקצועית ללא כל התחייבות מצדכם.

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי בנייה בגבס

ישנם יתרונות רבים להנמכת תקרה דקורטיבית. הנמכת תקרה יוצרת שינוי של מבנה החלל של הסלון, הנמכה התקרה משנה את הפרופורציות בחדר ועניין לעיצוב הבית. ניתן לשלב בתקרה המונמכת גופי התאורה שקועים (ספוטים) או פסי לד מוסתרים, מה שיוצר מראה נקי ויוקרתי.

ישנם 2 שיטות עיקריות: האחת היא עבודת גבס לא פריקה כלומר חלקה ללא פתחים או יכולת להרים חלקים מהתקרה. השנייה היא תקרות אקוסטיות פריקות, ניתן להרים חלקים מהתקרה ולבצע עבודות מעל. לפרטים נוספים כנסו למאמר.

בשתי טכניקות מרכזיות. הראשונה היא באמצעות עבודות גבס והשנייה באמצעות תקרות אקוסטיות פריקות. בעוד שהסוג השני מצוי בעיקר במשרדים ובמוסדות, הנמכת תקרה בגבס מצויה כמעט בכל מקום ונפוצה במיוחד בבתים ודירות.

הנמכת תקרה היא לא עסק יקר בשמים, ניתן לבצע במחירים הגיוניים. מה שכן כל רצון להפוך תקרה פשוטה לתקרה מעוצבת עם מדרגות או חלקים שקועים מייקר את העלות העבודה והחומרים.

קודם כל מומלץ לבחור בבעל מקצוע איכותי ובעל ניסיון, דבר שני לוודא לפני התקנת הגבס כי הקונסטרוקציה יציבה וחזקה (הגבס נותן חיזוק סופי), מרחקים מומלצים בין הפרופילים הינם 40 ס"מ אבל שלא יעלו על 60 ס"מ בכל מקרה. לפרטים נוספים כנסו למאמר.

בונים תקרה מגבס מכמה סיבות: אסתטיות (עיצוב), הסתרת מערכות כמו מיזוג, צנרת וגופי תאורה ולצורך בידוד רעשים או תרמי. לפרטים נוספים כנסו לאתר.

כן בהחלט, עצם המרווח הנוצר בין התקרה הקיימת לגבס יוצר משטח מבודד. כמובן שיש להתקין את התקרה בצורה תקנית וטובה שתמנע הדהוד, ובנוסף מומלץ למלא את החלל בחומר בעל תכונות אקוסטיות שיפחית את הרעש. לפרטים נוספים צרו קשר ונשמח לסייע.

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!