איטום מרצפות בגג – גם פתרון אסתטי וגם פותר בעיות

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום חייגו: 050-5253695, או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקבלת הצעה וייעוץ ללא תשלום
חייגו: 050-5253695
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

איטום מרצפות בגג לאחר ציפוי פוליאוריטני

עוז בנייה ושיפוצים, מבצעת עבודות שיפוצים מפשוטות ועד מורכבות בכל רחבי הארץ, עם ניסיון של שני דורות בחברה ומעל 40 שנות וותק כחברה בתחום. אנו דוגלים בשירות מצוין, איכות ביצוע ודיוק ברמה גבוהה, מחיר משתלם ללקוח וסיום מהיר של עבודה. 

בחברתנו תקבלו פרויקט מתחילת תכנונו ועד המפתח, משלבי ההריסה ועד הניקיון שבסופו וכל מה שבדרך. עם עוז בנייה ושיפוצים תוכלו לבצע בדיקה, ואיטום מרצפות בגג, באיכות מקסימאלית ובמחירים המותאמים לכם ובתוצאה כפי שחלמתם. באתרנו תוכלו למצוא עוד מגוון רחב של עבודות שיפוצים ועבודות הגמר שאנו מבצעים.

מנציגי עוז בנייה ושיפוצים תקבלו לכל פנייה פגישה והצעת מחיר חינם ללא התחייבות! פשוט פנו אלינו, וקבלו הצעה המותאמת לבקשתכם כזו המשתלמת לכם ותשדרג את ביתכם או עסקכם.

תוכן עניינים

איטום מרצפות בגג – טיפול מונע נזקים חמורים

כידוע כלולם גגות ומרפסות חשופים לפגעי מזג אוויר. רוחות, חום אבק ומים, כמו גם לצואת ציפורים ועוד. בגגות מרוצפים יש כמה דרכים לעבודת איטום מרצפות בגג, כמו גם מספר חומרים שמהם גגות בישראל בנויים. אחת השיטות הישנות היא מרצפות הבטון (טרצו) הישנות שעברו כבר שחיקת רבת שנים והם מחדרים מים. ריצופים עדכניים יותר כגון קרמיקה וגרניט פורצלן מחייבים פוגות ומילוי רובע ובניגוד לדעה הרווחת רובע אומנם סוגרת את החריץ אבל לא אוטמת למים עומדים.

מאמרים נוספים בנושא שיענינו אותך:

כשלים באיטום מרצפות בגג

  • קירות הגג סופגים מים ומעבירים מים מטה ( לא כל כך קשור לריצוף אבל זו בעיה חוזרת בהרבה גגות)
  • עקב תזוזת מבנה טבעית חריצי רובע נפתחו ומחדירים מים (גם נקודות קטנות בגשם חזק סופגות כמויות מים)
  • יושמה רובע בפנלים ולא חומר גמיש, הרובע נוטה להתקלף ממקומות אלו ומים חודרים בין הפנל לרצפה
  • אריחים ישנים שחוקים אשר סופגים מים
  • צינור ניקוז שנפגע או לא הותקן טוב מוריד מים לקירות הבית
  • שיפועי מים לא טובים אשר גורמים להיווצרות שלוליות עומדות בגג.
  • פתחי ניקוז סתומים או לא מספקים לשטח הגג.

כל אלו ועוד הם כשלים נפוצים שאנו בחברת עוז בנייה ושיפוצים פוגשים ומטפלים בהם לטובת לקוחותינו.

שלוש שיטות לעבודת איטום מרצפות בגג

איטום מרצפות בגג ללא פירוק– שיטה זו כוללת תיקוני רובע נקודתיים במקומות שהרובע יצאה או חריצת כלל הגג עם דיסק יהלום ייעודי או מכשיר דרמל, ניקוי וייבוש המשטח והשמת רובע חדשה. על תהליך זה יש לעבור בין פעם בשנה לפני החורף עד פעם בשנתיים לכל היותר. מעבר לכך קיימים היום חומרים מתקדמים אשר מאפשרים מריחת חומר בסיס על גבי הקרמיקה והחריצים ולאחר מכן שכבת מגן שקופה המחזיקה לאורך שנים רבות בגימור מבריק או מט. מריחה זו היא לא חובה לתהליך זה אלא רק משפרת את האטימה במאות אחוזים. תוספת זו לצערנו לא זולה עקב עלות חומרים אולם בגגות מרוצפים בעיתיים הדבר מומלץ מאוד על ידנו כמו גם ללקוחות שמעוניינים בשקט ארוך טווח.

ייתרון שיטה זו שלא צריך להסיר ולפנות את שטח הגג מקרמיקה ומילוי החול מה שמייקר מאוד, מדובר על תהליך קצר ביותר שבין יום לשלושה ימים. וביחס לחלופות זול יותר. חשוב להדגיש שבעת בעיה אשר נמצאת מתחת לריצוף שיטה זו היא סוג של פלסטר ולא פתרון הבעיה.

  • איטום גג מרוצף בעזרת ריצוף בהדבקה – נכון עצם ההדבקה של קרמיקה חדשה לא פותר בעיות תחתיות אולם זהו פתרון אסתטי שתורם גם לאיטום. הקרמיקות עצמם בין אם הם גרניט פורצן או קרמיקה רגילה אוטמות. החיסרון יתבטא בפוגות שלהם לשם כך נפרט מתי כדאי לבצע שלב זה. כאשר הריצוף טרצו הישן כבר שחוק וסופג מים ולא נרצה להיכנס לעלויות כבדות ישנה אפשרות לאטום אותו על ידי סילר או חומרי סיקה אחרים ועליהם להדביק שכבת מרצפות חדשה לגג. כמובן שעליה חובה לבצע רובע חדשה ומומלץ לאטום אותה בחומר פולאריטני כפי שמתואר בסעיף הראשון.
  • איטום יסודי – איטום זה נחשב בעל העלות הגדולה ביותר ומומלץ לבצעו ללא קיצור תהליכים. כלל התהליכים שיפורטו פה הינם בגדר חובה לפעולה זו אחרת מה הטעם בפירוק אם לא נבצע עבודה טובה.
  • פירוק אריחים – ופינוי כלל החול משטח הגג עד לרמת ניקוי מיטבי. חובה לפנות לאתר מורשה את הפסולת המוצעת. לאחר מכן יש להסיר את שכבת האיטום הבעייתית עד לחשיפת הבטון ויבוש הגג.

  • בדיקת שיפועי הגג – יש לבדוק ששיפועי הבטון  מזרימים את המים לכיוון המרזב כמו כן יש לבדוק את הרולקות מסביב לגג ולמדרגה שבכניסה לבית. במידה ומתגלית בעיה יש לתקנה.
  • איטום חדש – איטום הגג על ידי מריחת פריימר ביטומאני ועל לצקת זפת או להתקין יריעות ביטומאניות לפי תקן. לאחר ייבוש הגג יש לבדוק הצפה מבוקר של שטח הגג כדי לוודא שאין חדירת מים.
  • התקנת נקז מים דו שלבי –  נקז זה יועד לנקז מים ממשטח הריצוף העתידי וכמו כן משטח האיטום למים שחדרו פנימה.
  • מילוי וריצוף מחדש – מילוי חול או סומסום וריצוף בטיט חדש את כל שטח הגג. לאחר מכן חשוב בדומה לחידוש איטום מרצפות בגג לבצע עבודת רובע, ובסופר 7 בחיבורי הפנלים.

איטום מרצפות בגג – בחברת עוז בנייה ושיפוצים

חברתנו ממליצה לכם לבחור בחברה אחת שתבצע את כלל התהליך מהפירוק ועד הריצוף בכדי שלא ישמעו טענות בין הקבלנים השונים ביחס למידת אחריותם על תקינות הגג ואיטומו. חברת עוז בנייה ושיפוצים מבצעת את כלל עבודות אלו בנוסף לעבודות חשמל ואינסטלציה ועוד… והכל בכדי להציג בפניכם פתרון מקיף מבית אחד. מעוניינים לשמוע עוד התקשרו אלינו 050-5253695 או השאירו פניה ונשמח לחזוא אליכם ולהגיע לפגיה חינם ללא התחיבות.

ערן עוז אדריכל פנים
ערן עוז אדריכל פנים

ערן עוז בוגר תואר ראשון כאדריכל פנים מאז שנת 2010 עובד בחברת עוז בנייה ושיפוצים מאז 2006. בנוסף אחראי על תחום הקידום והשיווק האינטרנטי בחברה. ואחד מעובדיה העיקריים החל משלבי התכנון ועד מסירת המפתח. החל משנת 2021 ערן מרחיב את לימודיו כהנדסאי בנייה במגמת קונסטרוקטור/ מתכנן שלד.

עוז בנייה ושיפוצים: הבית שלך בידיים טובות

שאלות ותשובות נפוצות בנושאי איטום

קודם כל מומלץ לבדוק לפחות פעמים בשנה את הגג ומצבו אם לא יותר.

בייחוד לפני הגשמים הראשונים.

חשוב לבדוק מדי פעם את פתחי הניקוז שנמצאים על הגג, ושאין נזילת מים מהגג.

בנוסף וודאו שאין חריצי רובע פתוחים.

איטום גג מרוצף יכול להתבצע בשני דרכים למען פתרונות שונים לבעיות שונות.

האחת הריסת כל משטח הגג, הוצאת כל הריצוף והמילוי. איטום מחדש ומילוי סומסום וריצוף ורובע מחדש.

השנייה זה איטום על גבי שכבת הריצוף ללא הרס, לפרטים נוספים כנסו לאתר וצרו קשר

  1. הטבע – פגעי מזג האוויר משפיעים על מצב הקירות והרובע, כאשר הם נשחקים עם הזמן חודרים מים מתחת לריצוף ואז לתוך תקרת הבית.
  2. תזוזות המבנה- לכל חומר ישנם תכונות התכווצות והתרחבות. כאשר הריצוף מתכווץ ומתרחב הרובע נסדקת ויוצאת וכאן חודרים מים מתחת לריצוף.
  3. תחזוקה לקויה – כאשר יש עציצים ללא ניקוז עם צינור על שטח הגג. מים הנוזלים יום יום מהם פוגעים במשטח הריצוף.

לפרטים נוספים כנסו לאתר

כביכול הוספת שכבה חדשה על שכבה ישנה אמורה לאטום את הגג. ואכן עקרונית זהו המצב כאשר השכבה העליונה במצב מושלם אולם במקר של כשל ולו הקטן ביותר. חדירת המים תגיע גם לשכבה מתחת וככה הלאה.

המחירים משתנים לפי מצב הגג גגות אשר עברו תיקונים לא מקצועיים רבים או אשר במצב ממש גרוע עלולים לייקר את המחיר.

גגות אשר במצב יחסית טוב יכולים להיאטם בתקציב נמוך בהרבה.

כן הדבר אפשרי אך יש להתייעץ איתנו לפני קבלת ההחלטות.

שתף ב:

אנו מזמינים אתכם ליהנות משיפוץ שעומד בציפיות ובתקציב שלכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

[trustindex no-registration=google]

מתבלטים? צריכים הצעת מחיר מקצועית?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!